طرح های برتر حوزه نانو انرژی جذب سرمایه می شوند

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، خبرگزاری خبرنگاران- فراخوانی به منظور سرمایه گذاری در طرح های برتر حوزه انرژی مبتنی بر فناوری نانو منتشر شد.

طرح های برتر حوزه نانو انرژی جذب سرمایه می شوند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از ستاد نانو، برنامه چالش های فناوری و نوآوری (اینوتن) با همکاری صنایع نانوتک آینده (صنتا) فراخوان سرمایه گذاری در طرح های برتر حوزه انرژی مبتنی بر فناوری نانو را منتشر کردند و علاقه مندان برای شرکت در این فراخوان تا 20 دی 1400 برای ثبت نام در سایت و ارسال طرح فرصت دارند.

فناوری نانو کاربرد های زیادی با هدف به وجود آوردن منابع انرژی تمیزتر و کاراتر دارد و همچنین در زمینه مصرف انرژی نیز می تواند سامانه های مقرون به صرفه تری را ایجاد کند. بسیاری از این کاربرد ها ممکن است به صورت مستقیم فرآیند تبدیل انرژی را متاثر نکنند، ولی پتانسیل کاهش نیاز به سوخت های فسیلی و الکتریسته را دارند. تولید و مصرف انرژی بهینه (و درنتیجه عدم نیاز به انتقال انرژی در مسافت های زیاد) می تواند اندازه ساخت و ساز، نگهداری و تعمیرات مورد نیاز در چرخه انرژی را کاهش دهد و در نتیجه هزینه انرژی مصرفی به شدت کاهش یابد.

بر این اساس در این فراخوان زمینه های مرتبط با کاربرد فناوری نانو در حوزه انرژی شامل مواردی، چون منابع انرژی مانند سلول های خورشیدی، تبدیل انرژی مانند نانوژنراتورها، توزیع انرژی مانند ابررساناها، ذخیره سازی انرژی مانند باتری ها و ابرخازن ها و استفاده از انرژی می شود. علاوه بر آن دستیابی به نمونه آزمایشگاهی کارآمد در محیطی که به محیط عملکرد واقعی شباهت داشته باشد، نمایش نمونه اولیه کارآمد در محیط مشابه محیط واقعی، اثبات عملکرد نمونه اولیه واقعی، بررسی سیر پژوهشی و آزمون های مرتبط، عملیاتی بودن طرح پیشنهادی، برنامه اجرایی مشخص، هزینه اجرای طرح پیشنهادی، تسلط فنی اعضای تیم بر موضوع، پیشینه علمی و اجرایی و مقایسه جنبه نوآورانه طرح با آخرین ایده های مطرح در حوزه صنعتی مشابه از جمله معیار ارزیابی طرح ها مشخص شده است.

معیار نانویی طرح ها نیز استاندارد بین المللی ایزو 2015 است که بر اساس تعریف استاندارد بین المللی ISO-TS 18110: 2015 و استاندارد ملی 12098 محصول فناوری نانو، محصولی است که کارکرد یا ویژگی آن مبتنی بر فناوری نانو بوده یا با فناوری نانو بهبودیافته باشد.

در مرحله اول، شرکت کنندگان می بایست حداکثر تا 20 دی، طرح مفهومی خود را در چارچوبی که در اختیار آن ها قرار گرفته است، مدون و سپس از طریق سامانه به صورت آنلاین ثبت کنند. در سرانجام مرحله اول طرح های دریافتی در کمیته داوران ارزیابی شده و در نهایت، شرکت کنندگان برتر (اعم از فرد یا گروه) برای ساخت نمونه آزمایشگاهی از طرح خود وارد مرحله دوم چالش خواهند شد.

برگزیدگان مرحله نخست، چهار ماه فرصت خواهند داشت تا ضمن تکمیل مستندات فنی و اقتصادی طرح خود، یک نمونه آزمایشگاهی مطابق با طرح اولیه خود را طی مرحله دوم ارائه کنند. در سرانجام مرحله دوم برای انتخاب طرح برتر، مستندات فنی و اقتصادی و نیز نمونه آزمایشگاهی ارائه شده از سوی هر شرکت کننده از طریق هیات داوران ارزیابی و برنده نهایی معرفی می شود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 678

به "طرح های برتر حوزه نانو انرژی جذب سرمایه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های برتر حوزه نانو انرژی جذب سرمایه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید