فرودگاه مهرآباد به بیرون از تهران منتقل می گردد؟

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، سید محمدرحیم مرتضوی، شهردار منطقه 9 تهران در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه فرودگاه مهرآباد بیش از نیمی از مساحت منطقه 9 را اشغال نموده است،گفت: آلودگی های صوتی و محیطی و مشکلاتی که این مجموعه به خصوص برای ساکنین غربی تهران ایجاد نموده از معضلاتی است که پیگیر برطرف آن هستیم.

فرودگاه مهرآباد به بیرون از تهران منتقل می گردد؟

وی اضافه نمود: علاوه بر آن پی گیر احقاق حقوق شهروندان و اخذ مطالبات شهرداری از مجموعه فرودگاهی در راستای ارائه خدمات به مردم هستیم.

شهردار منطقه 9 تهران با بیان اینکه وجود و فعالیت فرودگاه مهرآباد برای شهروندان غربی مرکز آزار دهنده است، گفت: در منظره آینده شهر تهران کوشش می گردد فرودگاه دیگر در مرکز شهر جایی نداشته باشد.

مرتضوی تاکید نمود: یکی از مطالبات جدی شهروندان انتقال فرودگاه مهرآباد است که این اقدام بسیار سخت و دشواری است اما با توجه به رشد و پیشرفت شهری، وجود فرودگاه مهرآباد در شهر بواسطه مخاطراتی که می تواند در دراز مدت برای مردم داشته باشد، توجیهی ندارد و حتما باید به حاشیه شهر منتقل گردد.

مرتضوی بیان کرد: این مطالبه به حق شهروندان از سوی مجموعه شهری در حال پیگیری است و اگر فرودگاه مهرآباد به بیرون شهر منتقل گردد فضای مناسبی برای توسعه شهری در قسمت غربی شهر تهران مهیا خواهد شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 853

به "فرودگاه مهرآباد به بیرون از تهران منتقل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه مهرآباد به بیرون از تهران منتقل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید