لزوم برنامه ریزی مجدد دانشگاه ها برای تامین غذای دانشجویی

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، معاون اقتصادی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: باید برای تامین غذای دانشجویان در دانشگاه ها مجدد برنامه ریزی گردد.

لزوم برنامه ریزی مجدد دانشگاه ها برای تامین غذای دانشجویی

عبدالمجید مسرور معاون اقتصادی و ادرای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی خبرنگاران، درباره اندازه کم بودجه برای تامین غذا های دانشجویی در زمان بازگشایی حضوری دانشگاه ها اظهار کرد: طی سال های گذشته هم که بحث غذای دانشجویی مطرح بود به عنوان چالش اساسی در بحث بودجه ای دانشگاه ها عنوان می شده است.

او افزود: دانشگاه ها همواره برای تامین بودجه غذای دانشجویی از سازمان امور دانشجویان، وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه و دولت مورد حمایت قرار می گرفتند، اما هم اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا رستوران های دانشگاه ها تعطیل یا نیمه تعطیل بوده اند و به همین دلیل وقتی بخواهند مجدد راه اندازی شوند قطعا برای تامین تجهیزات و امکانات، هزینه اولیه خواهند داشت.

مسرور توضیح داد: هزینه های بالا مسائل جدی تری را ایجاد نموده است که قطعا با منابع جاری دانشگاه ها نمی توان تامین غذا را مهیا کرد و بایستی حمایت تعیین و قابل توجهی برای تامین غذای دانشجویی باید از طرف سازمان های حمایتی مانند: سازمان امور دانشجویان و وزارت علوم وسازمان برنامه و بودجه باید انجام گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: اعداد و ارقام پرداختی برای دریافت غذا از سوی دانشجویان با تامین مواد اولیه و پرداخت حقوق به پیمانکاران قابل مقایسه نیست و به عنوان چالش جدی در دانشگاه ها مطرح است.

مسرور گفت: موضوع غذا در دانشگاه ها احتیاج به برنامه ریزی مجددی دارد، یعنی باید درباره این موضوع تامل گردد و راه چاره هایی ارائه کنیم تا بتوانیم چالش موجود در دانشگاه ها را برطرف کنیم. پ

او درباره نرخ غذای دانشجویی افزود: آمار بودجه غذای دانشجویی متغیر است، برای مثال میانگین هر پرس غذای دانشجویی از نظر یارانه ای 35 هزار تومان است و حدود 3 الی 4 هزار تومان از سوی دانشجویان پرداخت می گردد؛ بنابراین یارانه بسیار گسترده ای است که در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی حدود 600 هزار پرس غذا به صورت سالانه در نظر گرفته می گردد که تامین آن به منابع زیادی احتیاج دارد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 627

به "لزوم برنامه ریزی مجدد دانشگاه ها برای تامین غذای دانشجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم برنامه ریزی مجدد دانشگاه ها برای تامین غذای دانشجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید