واکنش ها به جنجال تعلیق بازی برزیل و آرژانتین، فیفا بیانیه داد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، اتفاقی که منجر به تعلیق مهمترین بازی مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در آمریکای لاتین شد، بازتاب و واکنش های گسترده ای به همراه داشت.

واکنش ها به جنجال تعلیق بازی برزیل و آرژانتین، فیفا بیانیه داد

به گزارش خبرنگاران، تصمیم مقامات سازمان بهداشت و پلیس برزیل برای هجوم بردن به زمین مسابقه فوتبال تیم ملی این کشور و آرژانتین در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در دیداری که در شهر سائوپائولو برگزار گردید، نه تنها اعضای دو تیم، بلکه تمام اهالی فوتبال را شوکه کرد.

این اتفاق در دقیقه 5 بازی و زمانی رخ داد که مقامات برزیلی قصد دستگیری 4 بازیکن تیم ملی آرژانتین را داشتند که ظاهراً با جعل سند، توانسته بودند بدون سپری کردن قرنطینه 14 روزه اجباری به علت سکونت در انگلیس (یکی از کشورهای فهرست قرمز کرونایی برزیلی) وارد حاک برزیل شوند.

نکته جالب اما این بود که این اتفاق حتی بدون هماهنگی با مسئولان فوتبال برزیل رخ داد و در شرایطی بوده که کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی منعی برای حضور 4 بازیکن آلبی سلسته ندیده بود.

مطابق انتظار این حادثه واکنش هایی را به همراه داشت. مهمترین آنها مربوط به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) است. این سازمان با انتشار توئیتی اعلام نموده که در روزهای آینده درباره حادثه اتفاق افتاده تصمیم گیری و حکم صادر خواهد نمود.

فدراسیون فوتبال برزیل هم با انتشار بیانیه ای بابت اتفاقات اتفاق افتاده عمیقاً ابراز تأسف و حرکت مسئولان سازمان بهداشت این کشور را زیر سؤال برده است. در بیانیه این سازمان آمده؛ اگرچه اجرای پروتکل های بهداشتی اهمیت دارد و لازم الاجرا است اما شیوه غیرمنتظره اجرای مقررات در حالی که امکان تحقق آن در ساعات و حتی روزهای قبل از بازی وجود داشت را مورد انتقاد قرار داده است. فدراسیون فوتبال برزیل در خاتمه از کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و فیفا خواسته که درباره این مسئله تصمیم مناسبی اتخاذ گردد.

در این بین بازیکنان تیم ملی آرژانتین که پس از ورود پلیس به زمین بازی به رختکن برگشتند، تا چند ساعت پس از تعلیق بازی در همان مکان باقی ماندند و ضمن شرح خواستن بابت اتفاق اتفاق افتاده، تقاضای دریافت ضمانت برای بازگشت همه آنها به کشورشان را داشتند.

اتحادیه فوتبال آرژانتین هم با انتشار بیانیه ای ادعای برزیلی ها مبنی بر جعلی بودن اسناد ارائه شده به وسیله 4 بازیکن آلبی سلسته را تکذیب نموده است. کلودیو تاپیا، رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین هم گفت: امروز یک چشم انداز شرم آور را شاهد بودیم که چهار نفر سرزده وارد زمین بازی شدند. ناظر کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی از بازیکنان ما خواست که به رختکن بروند. او گفت در صورت مداخله هر فردی خارج از عوامل مسابقه، بازی باید تعلیق گردد. ما هم به آرژانتین برمی گردیم و با یک پرواز چارتر بازیکنان مان را برمی گردانیم.

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین هم در واکنش به اتفاق اتفاق افتاده به خبرنگاران گفت: دوست دارم که مردم آرژانتین درک نمایند که به اسم سرمربی تیم من باید از بازیکنانم دفاع کنم. بنابراین زمانی که افرادی تصمیم می گیرند که وارد زمین شوند و بازیکنان مرا دستگیر و آنها را دیپورت نمایند، امکان ندارد اجازه چنین کار را بدهیم، چون آنها آنها هرگز به ما هشدار نداده بودند که این 4 نفر اجازه بازی کردن ندارند. ناظر کنفدراسیون به ما گفت که به رختکن برویم. در این ماجرا ما قربانی شدیم. ما می خواستیم بازی را انجام دهیم. برزیلی ها هم می خواستند بازی نمایند. واقعاً متأسفم. من دنبال مقصر نمی گردم. اتفاقی که افتاد ناراحت نماینده است. هر اقدامی که می بایست انجام می شد، الان زمانش نبود. این بازی باید یک جشن فوتبالی می بود اما این گونه تمام شد. نمی دانم چه باید بگویم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 476

به "واکنش ها به جنجال تعلیق بازی برزیل و آرژانتین، فیفا بیانیه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ها به جنجال تعلیق بازی برزیل و آرژانتین، فیفا بیانیه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید