ورود تور گردشگری راهداران کشورهای مستقل مشترک المنافع از مرز خراسان رضوی

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، مهدی علمدار اظهار کرد: این تور علمی گردشگری با هماهنگی نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی و با استقبال مسئولان محلی قوچان و پایانه مرزی باجگیران حوالی ساعت 9 صبح از ترکمنستان وارد ایران شد.

ورود تور گردشگری راهداران کشورهای مستقل مشترک المنافع از مرز خراسان رضوی

وی ادامه داد: 22 نفر از مدیران و مسئولان راه و راهداری از 10 ملیت مختلف از کشورهای مستقل مشترک المنافع با میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران با یک اتوبوس ویژه وارد کشور شدند.

علمدار توضیح داد: سفر این گروه به ایران در قالب 6 شب و هفت روز با عبور و اقامت در شهرهای قوچان، توس، مشهد، نیشابور، سبزوار، بجنورد، آزادشهر، گرگان، قائم شهر، فیروزکوه، تهران، زنجان و تبریز انجام خواهد شد و در نهایت این گروه از مرز نوردوز ایران را به مقصد کشور ارمنستان ترک خواهند کرد.

وی افزود: توسعه راه های بین المللی و حمل ونقل بار و مسافر، همکاری های علمی و فناوری، آشنایی با اماکن تاریخی، فرهنگی و جاذبه های گردشگری کشورهای مسیر جاده ابریشم و تحکیم روابط دوستی راهداران کشورهای مشترک المنافع با راهداران ایران و ترغیب تردد بین کشورها از اهداف برگزاری این تور است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علمدار گفت: کشورهای مستقل مشترک المنافع شامل بعضی از جمهوری های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق است که در یک پیمان همکاری امنیتی و مالی تشکیل شده اند و در حال حاضر جمهوری های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان و مولداوی عضو این اتحادیه هستند. بعلاوه ترکمنستان از سال 2005 میلادی به عنوان عضو همکار با کشورهای مستقل مشترک المنافع مشارکت دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 931

به "ورود تور گردشگری راهداران کشورهای مستقل مشترک المنافع از مرز خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود تور گردشگری راهداران کشورهای مستقل مشترک المنافع از مرز خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید