پارک علم و فناوری علوم پزشکی شهیدبهشتی به زودی افتتاح می گردد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، دکتر علیرضا زالی در مصاحبه با خبرنگاران اضافه نمود: پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از نظر استقرار مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان و بعلاوه زیرساخت آماده بهره برداری است و در انتظار وزیر بهداشت هستیم که در یک وقت مناسب برای افتتاح رسمی آن اقدام گردد.

پارک علم و فناوری علوم پزشکی شهیدبهشتی به زودی افتتاح می گردد

وی اعلام نمود: فعالیت های خاص دانش بنیانی در این پارک در حال اجرا است که از آن جمله می توان به ارائه کیت اختصاصی تشخیص آبله میمون، تست های راپید برای تشخیص کووید 19 و تست های همزمان با کاربرد خانگی اشاره نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: در مجموع 8 محصول خاص پزشکی آماده نموده ایم که این محصولات کاربرد خانگی دارند. از آن جمله می توان به تست کشف خون مخفی در بیماری های خونریزی دهنده دستگاه گوارش و یا پیشگیری از سرطان روده بزرگ اشاره نمود. این کیت در یکی از شرکت های دانش بنیان طراحی شده و امکان استفاده آن در منزل هم وجود دارد.

وی گفت: در حال حاضر 6 مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی داریم و پیش بینی می کنیم 180 شرکت دانش بنیان به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این پارک در ارتباط باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1402 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 939

به "پارک علم و فناوری علوم پزشکی شهیدبهشتی به زودی افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک علم و فناوری علوم پزشکی شهیدبهشتی به زودی افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید