پنتاگون: آزمایش نمونه های اولیه سلاح های مافوق صوت موفقیت آمیز بوده است

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، وزارت دفاع آمریکا بیان کرد نیروی دریایی و ارتش آمریکا سه آزمایش پیروز بر روی نمونه های اولیه سلاح های مافوق صوت انجام داده اند.

پنتاگون: آزمایش نمونه های اولیه سلاح های مافوق صوت موفقیت آمیز بوده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از آزمایش موفقیت آمیز نمونه های اولیه موشک های مافوق صوت (هایپرسونیک) اطلاع داد. این آزمایش ها که گفته می گردد در آزمایشگاه ملی ساندیا صورت گرفته قابلیت حمله های تهاجمی مافوق صوت را نشان می دهد.

وزارت دفاع آمریکا خاطرنشان کرد این آزمایش ها شامل امتحان دقیق نمونه های اولیه بعضی سلاح های مافوق صوت است که در محیطی واقعی شبیه سازی شده است.

گفته می گردد این آزمایش می تواند یک گام مهمی برای دسترسی به سلاح های مافوق صوت در آمریکا باشد. در مرحله اول این آزمایش، نیروی دریایی و ارتش آمریکا به طور مشترک با یکدیگر همکاری کردند و گفته می گردد در نمونه های اولیه این سلاح ها قرار است موشک به وسیله یک زیردریایی پرتاب گردد.

قرار است نیروی دریایی و ارتش آمریکا از ابتدای سال 2022 آزمایش های دقیقتری را در راستای سلاح های مافوق صوت به صورت مشترک انجام دهند. این خبر در حالی منتشر شده که آمریکا تنها چند روز پیش از آزمایش موفقیت آمیز موشک های مافوق صوت به وسیله چین به شدت اظهار نگرانی نموده بود.

چین در هفته های اخیر دو موشک مافوق صوت را به صورت موفقیت آمیزی آزمایش نموده است که قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارد. مقامات چین هر گونه تهدید نظامی با این سلاح ها را رد نموده اند و گفته اند این تنها یک آزمایش معمولی نمونه یک فضاپیما بوده است.

وزارت دفاع آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی از پیمانکاران صنایع دفاعی خواسته بود هزینه های ساخت سلاح های مافوق صوت را کاهش دهند زیرا این وزارتخانه در صورت ادامه طرح سلاح های مافوق صوت قادر به پرداخت هزینه های سنگین آن نخواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 556

به "پنتاگون: آزمایش نمونه های اولیه سلاح های مافوق صوت موفقیت آمیز بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: آزمایش نمونه های اولیه سلاح های مافوق صوت موفقیت آمیز بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید