پورابراهیمی: تا به امروز طرحی درباره رمزارزها در مجلس تدوین نشده است

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون مالی مجلس با تصریح بر اینکه تا به امروز طرحی درباره رمزارزها در کمیسیون مالی مجلس تدوین نشده است، گفت براساس ماده45 قانون آئین نامه داخلی مجلس گزارشی درباره رمز ارزها تدوین شده که پس از قرائت این گزارش در صحن علنی، طرحی هم در این خصوص در کمیسیون مالی تدوین خواهد شد.

پورابراهیمی: تا به امروز طرحی درباره رمزارزها در مجلس تدوین نشده است

به گزارش روابط عمومی مجلس، محمدرضا پور ابراهیمی درباره انتشار خبرهایی مبنی بر طرح تازه مجلس یازدهم درخصوص رمزارزها گفت: موضوع رمزارزها در اقتصاد ایران به علت اهمیت بسیار آن در سال های قبل هم در دستور کار کمیسیون مالی مجلس دهم قرار داشت، اما به علت عدم همکاری دولت و تیم مالی آن، درباره این موضوع تصمیم گیری نشد، بنابراین این مهم بلاتکلیف مانده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: به علت نبود چارچوب تعیین در نظام اجرایی کشور در حوزه رمزارزها، هر یک از وزارتخانه ها تصمیمات مربوط به این حوزه را به صورت داخلی و به تنهایی اخذ می کردند، بدون توجه به اینکه تصمیم گیری در این راستا باید در جهت منافع ملی صورت گیرد.

وی اضافه نمود: در نیمه دوم سال 99 گزارش ماده 45 درباره رمزارزها در کمیسیون مالی مجلس آماده و برای قرائت به صحن علنی رفت. این گزارش درباره تبیین شرایط و فضای داخلی و خارجی کشور درباره رمزارزها بوده و در بخشی از آن مطالبی برای بهبود اوضاع مربوط به رمزارزها پیشنهاد شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: گزارش مذکور به علت آنالیز بودجه و موضوعاتی مانند گرانی کالاهای اساسی، تا به امروز در صحن علنی قرائت نشده است.

رئیس کمیسون مالی مجلس یازدهم با اشاره به انتشار اخباری درخصوص طرح مجلس درباره رمزارزها، توضیح داد: آنچه رسانه های خارجی طی روزهای اخیر درباره طرح مجلس درخصوص رمزارزها مطرح کردند، یا ناشی از آن است که اطلاع دقیقی درباره فرآیند قانونگذاری در مجلس ندارند، یا اقدام تخصصی مجلس در این حوزه به قدری برای آنها نگران کننده است که قصد تخریب اقدام کارشناسی مجلس را دارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، با تصریح بر اینکه تا به امروز طرحی درباره رمزارزها در کمیسیون مالی مجلس تدوین نشده است، ادامه داد: براساس قانون پس از قرائت گزارش ماده 45 درباره رمزارزها، مراحل تدوین طرحی در این خصوص در کمیسیون مالی مجلس با حضور کارشناسان و ما نمایندگان بخش خصوصی، دستگاه های دولتی و ... شروع می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 417

به "پورابراهیمی: تا به امروز طرحی درباره رمزارزها در مجلس تدوین نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورابراهیمی: تا به امروز طرحی درباره رمزارزها در مجلس تدوین نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید