کلیسای تمپلیاکیو ، کلیسای صخره ای زیبا در هلسینکی

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در فنلاند و اماکن دیدنی هلسینکی، کلیسای تمپلیاکیو (کلیسای صخره ای) در فنلاند می باشد، که سازه ای شبیه ربات بیگانه دارد . در سفر به فنلاند بدانید که محله تولو که در مرکز فنلاند یعنی شهر هلسینکی واقع شده است، گویی صحنه ای از فیلم استیون اسپیلبرگ را به تصویر کشیده است در میان یک مجتمع مسکونی معمولی انگار که ماشین بزرگ الجثه ای که هزاران سال در دل زمین به خواب رفته بود از خواب بیدار شده است.

کلیسای تمپلیاکیو ، کلیسای صخره ای زیبا در هلسینکی

از رویا تا واقعیت در کلیسای تمپلیاکیو

در سطح زمین یک سوراخ بزرگ پیدا شده و به مانند این است که ربات بیگانه ای سر خود را از دل زمین بیرون آورده است .داستان این فیلم کاملا خیالی می باشد. اما چیزی که در این اماکن دیدنی هلسینکی مشاهده می نمایید به هیچ وجه خیالی نیست، اصلا این سازه مرموز و عجیب و غریب یک ربات یا یک ماشین بزرگ الجثه فضایی نیست،این سازه یک کلیسای تمپلیاکیو است، محلی برای عبادت خداوند بزرگ .

معماری زیبای کلیسا

کلیسای صخره ای نام دیگر کلیسای تمپلیاکیو می باشد. گنبد مسی این کلیسا که یکی از اماکن دیدنی هلسینکی است، در وسط صخره های سنگی قرار گرفته است به سختی از خیابان های اطراف آن قابل مشاهده است ، این کلیسا در دل زمین ساخته شده است و نور داخل آن به وسیله نورخورشید که بر پنجره های مرکز این گنبد مسی می تابد تامین می شود. دور تا دور این سازه بزرگ را دیوار های سنگی ضخیم در بر گرفته است و قسمت داخلی آن که از صخره های سخت است به صورت دست نخورده به جای مانده است، و کیفیت آوایی جالبی به این کلیسا داده اند که باعث شده تا این مکان جهت اجرای کنسرت، به مکان بسیار مناسبی تبدیل شود.

طراحان کلیسا

در سفر به فنلاند بدانید که دو برادر معمار به نام های تیمو و تومو سومالنن این کلیسا را طراحی نموده وساخته اند.کلیسای تمپلیاکیو در سال 1969 افتتاح شده است و یکی از محبوب ترین و شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری در هلسینکی می باشد. استفاده از عناصر طبیعی در ساخت آن به جذابیت این بنای شگفت انگیز افزوده است همین امر باعث شده که سالانه پذیرای حدود 500 هزار گردش گر از نقاط مختلف دنیا باشد .

منبع: همگردی
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 891

به "کلیسای تمپلیاکیو ، کلیسای صخره ای زیبا در هلسینکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای تمپلیاکیو ، کلیسای صخره ای زیبا در هلسینکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید