آزمون MSRT و تفاوت آن با آزمون MHLE، هرآنچه که یک دانشجوی دکتری باید بداند

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، آزمون زبان MSRT سال 1401 یکی از آزمون های زبانی است که داوطلبان آن از جمله دانشجویان دکتری می توانند در آن ثبت نام نموده و مدرک msrt را دریافت کنند.

آزمون MSRT و تفاوت آن با آزمون MHLE، هرآنچه که یک دانشجوی دکتری باید بداند

داوطلبان برای کسب عنوان دکتری موظف به شرکت در آزمون زبان ملی یا آزمون زبان بین المللی هستند. نحوه انتخاب آزمون و آمادگی در آن بسته به نوع رشته، دانشگاه داوطلب و هدف آن فرق دارد. بسیاری از داوطلبان بدون اطلاع از نحوه آزمون ها و اعتبار آن ها، زمان و انرژی خود را صرف آمادگی در آزمون های بین المللی مانند آزمون تافل یا آزمون آیلتس می کنند. در صورتی که شرکت در آزمون های زبان داخل کشور به مراتب آسان تر از سایر آزمون های بین المللی می باشد.

طبیعتا تشخیص هدف از تحصیل و گرفتن مدرک زبان کاری بسیار آسان است و باعث می شود تا در وقت و انرژی داوطلب صرفه جویی شود. از جمله آزمون های زبان پر مخاطب ایرانی که دارای اعتبار در تمامی دانشگاه های کشور می باشد، آزمون زبان MSRT است که در ادامه به آنالیز زمان و نحوه ثبت نام در آن می پردازیم.

آزمون MSRT چیست؟

آزمون زبان انگلیسی MSRT جامع ترین آزمونی زبانی است که در ایران به وسیله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات برگزار می شود. این آزمون به وسیله تمام دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های آزاد اسلامی مورد قبول است.

این آزمون 10 بار در سال برگزار می شود و هر داوطلب می تواند چندین بار در آن شرکت کند. اگر فردی بار اول نتوانست در آزمون نمره قابل قبول کسب کند، می تواند دوباره در این آزمون شرکت کند. اعتبار نمره آزمون MSRT دو سال است و اگر داوطلب بعد از گذشت دو سال احساس احتیاج به نمره این آزمون کند، باید دوباره در آزمون شرکت کند.

برای شرکت در آزمون MSRT سال 1401 ابتدا داوطلب باید در سامانه آزمون MSRT یا همان سامانه سجاد ثبت نام کند و پروفایل شخصی بسازد و بعد از تکمیل قسمت اطلاعات شخصی، باید یک عکس تمام رخ و تازه با پس زمینه روشن، اسکن صفحه اول شناسنامه، اسکن کارت ملی، اسکن آخرین مدرک تحصیلی و اسکن کارت دانشجویی را پیوست کند و پروفایل خود را آپلود کند.

حال داوطلب می تواند در پروفایل خود، زمان ثبت نام آزمون MSRT سال 1401 را نگاه نموده و مطابق با آمادگی خود در آن ها ثبت نام کند. سیستم به شما مدت زمانی را اعلام می نماید تا هزینه آزمون MSRT را به صورت اینترنتی پرداخت کنید. این هزینه هرساله افزایش یافته و حدود 120,000 هزار تومان می باشد.

انتقال آزمون MSRT فقط به نوبت بعدی امکان پذیر است و امکان انصراف از آزمون وجود ندارد.

نتایج آزمون MSRT یک هفته بعد از برگزاری اعلام می شود و داوطلب می تواند در پروفایل خود کارنامه را رویت کند و آن را چاپ کند. باید دقت شود که هر آزمون ظرفیت خاصی را دارد و هرچه زودتر اقدام به ثبت نام کنید، بهتر است چرا که در صورت تماشا پیغام ظرفیت شهر انتخابی تکمیل شده است، هیچ شانسی برای شرکت در آزمون MSRT در آن تاریخ خاص نخواهید داشت.

زمان ثبت نام آزمون MSRT سال 1401

نحوه ثبت نام آزمون MSRT سال 1401

آزمون های مختلفی برای تعیین سطح دانشجویان وجود دارد. به طور مثال در کنار آزمون MSRT آزمون دیگری به نام آزمون زبان دولینگو وجود دارد که اغلب برای مهاجرت از کشور مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون MSRT را دارند، می بایست برای ثبت نام آزمون MSRT وارد پورتال سامانه جامع امور دانشجویان شوند که برای انجام این کار، ثبت نام در این سایت ضروری می باشد. در ادامه نحوه ثبت نام آزمون MSRT توضیح داده شده است.

مراحل ثبت نام آزمون MSRT

1. مراجعه به سایت آزمون MSRT یا همان سجاد به نشانی portal.saorg.ir و انتخاب گزینه ثبت نام

2. مطالعه قوانین و مقررات و کلیک بر روی کلید با قوانین گفته شده موافق هستم

3. در صفحه بعد، فرم ثبت نام که شامل تعیینات درخواست کننده می باشد، نمایش داده می شود که می بایست آن را تکمیل نموده و سپش روی دکمه بعدی کلیک کنید. پس از آن می بایست هزینه ثبت نام msrt را بپردازید.

4صفحه بعدی شامل ارسال کد فعال سازی پیغامک برای اعتبار سنجی شماره تلفن همراه بوده که می بایست کدی که برای شما پیغامک شده را وارد نمایید.

5. جهت تایید آدرس پست الکترونیک وارد شده به وسیله کاربر، با کلیک بر روی کلید ارسال کد، کد فعال سازی به شما ایمیل می شود که می بایست آن را وارد کنید.

6. وارد صفحه ثبت نام آزمون MSRT شده و آزمون مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از گزینش آزمون، حوزه برگزاری را نیز تعیین نموده و به پرداخت هزینه آزمون بپردازید.

جزئیات آزمون زبان MSRT سال 1401

آزمون زبان ام اس آر تی 100 دقیقه ای شامل 100 سوال می باشد که از سه بخش تشکیل شده است، در ادامه جزییات آن ها را توضیح داده ایم. عموما دفترچه ها در دو زمان پخش می شوند. اول دفترچه بخش اول پخش می شود و بعد از جمع آوری آن دفترچه ای حاوی سوالات بخش دوم و سوم پخش می شود.

در بخش شنیداری 30 سوال مطرح می شود که زمان پاسخ گویی به آن بعد از اتمام پخش سی دی است و حدودا 30 تا 35 دقیقه وقت احتیاج دارد.

در بخش گرامر 30 سوال مطرح می شود که زمان پاسخ گویی به آن 20 دقیقه می باشد.

در بخش درک مطلب 40 سوال مطرح می شود که زمان پاسخ گویی به آن 50 دقیقه است.

در زمان اعلام نتایج آزمون MSRT نمره نهایی داوطلب اعلام شده که حداقل نمره قابل قبول برای پذیرش در دانشگاه های معتبر کشور، 50 می باشد. البته هر داوطلب باید با توجه به رشته درخواستی و دانشگاه مد نظرش، نمره خاصی را بگیرد. نکته قابل توجه این است که این آزمون نمره منفی ندارد.

منابع مختلفی برای آمادگی در این آزمون معرفی شده که از برترین آن ها می توان به رفرنس های آزمون تافل، کتاب های تافل لانگمن، 504 Essential Words For Toef و تست های تافل ibt اشاره نمود.

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون زبان انگلیسی تافل را دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزییات این آزمون می توانند به لینک زیر مراجعه کنند.

تفات آزمون MSRT با آزمون MHLE چیست؟

همان طور که در قسمت های قبل ذکر شده، آزمون MSRT به وسیله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات برگزار می شود و این آزمون به وسیله تمام دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های آزاد اسلامی مورد قبول است و در حین مصاحبه از داوطلب پذیرفته می شود.

آزمون MHLE نیز یک آزمون زبان انگلیسی است با این تفاوت که به وسیله وزارت بهداشت برگزار می شود و مختص گروه علوم پزشکی است. محتوا و سیستم نمره دهی هر دو آزمون تقریبا یکسان است و تنها تفاوت آزمون زبان MHLE با آزمون زبان MSRT در محتوای لغات و متون سوالات است. محتوای آزمون MHLE تخصصی تر و در زمینه علوم پزشکی می باشد.

گفتنی است داوطلبانی که در رشته های مرتبط با زبان عربی تحصیل می کنند، می توانند به جای آزمون ام اس آر تی در آزمون اشتمال شرکت کنند.

در ادامه به چند سال متداول در این خصوص پاسخ می دهیم:

1- مدرک آزمون زبان MSRT چه کاربردی دارد؟

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند می توانند با ارائه مدرک MSRT توانایی خود در زبان انگلیسی را در تمام دانشگاه های وزارت علوم، وزارت بهداشت و آزاد اثبات کنند.

2- در آزمون زبان MSRT چه مهارت هایی مورد سنجش قرار می گیرد؟

آزمون MSRT شامل سه بخش شنیداری، درک مطلب و گرامر است که توضیحات کامل این آزمون در متن گزارش ارائه شده است.

3- آزمون MSRT با MHLE چه تفاوتی دارد؟

آزمون MHLE مختص گروه علوم پزشکی است در حالی که آزمون MSRT به وسیله وزارت علوم برگزار می شود که در متن گزارش در خصوص تفاوت این دو آزمون بیشتر توضیح داده شده است.

خبرنگاران علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1401 بروزرسانی: 22 مهر 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 845

به "آزمون MSRT و تفاوت آن با آزمون MHLE، هرآنچه که یک دانشجوی دکتری باید بداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون MSRT و تفاوت آن با آزمون MHLE، هرآنچه که یک دانشجوی دکتری باید بداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید