شروع برداشت 165 تن دانه روغنی کنجد در خداآفرین

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر جهادکشاورزی خداآفرین از شروع برداشت 165 تن دانه روغنی کنجد در سطح 150 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان اطلاع داد.

شروع برداشت 165 تن دانه روغنی کنجد در خداآفرین

رشید نظمی اظهار کرد: شرایط اقلیمی و خاک حاصلخیز، ظرفیت توسعه کشت دانه های روغنی را در دشت های زرخیز خداآفرین فراهم نموده است.

وی با بیان اینکه از اراضی آبی خداآفرین در حدود 150 هکتار زیر کشت کنجد رفته است، اضافه کرد: کنجد گیاهی است که در گرما رشد می نماید و احتیاج آبی کم و مقاوم در برابر خشکی از مهمترین ویژگی های این محصول زراعی است و برترین زمان کشت (کشت دوم) آن اوایل تیر ماه است و در آخر شهریور ماه هم برداشت آن آغاز می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی خداآفرین با اشاره به اینکه زودرس بودن و درآمدزایی بالای دانه روغنی کنجد موجب ترغیب کشاورزان برای افزایش سطح زیر کشت آن شده است، از افزایش 40 درصدی کشت این محصول نسبت به سال گذشته اطلاع داد و گفت: میانگین برداشت از هر هکتار در حدود 1.1 تن پیش بینی می گردد و عملکرد محصول کنجد در شهرستان 165 تن خواهد بود که مقصد آن کارخانه های روغن کشی و صنایع غذایی کشور است.

نظمی بعلاوه از آغاز برداشت برنج در سطح یک هزار و 400 هکتار از اراضی شهرستان خداآفرین اطلاع داد و گفت: پیش بینی می گردد سال جاری پنج هزار تن شلتوک و 2 هزار و 500 تن برنج خالص استحصال گردد.

وی با بیان اینکه برنج فراوری شده شهرستان خداآفرین طارمی و هاشمی است، اضافه کرد: آب و هوا و خاک حاصلخیز و عطر و بوی خاص برنج باعث مشتری پسند بودن آن شده است.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی با اشاره به اینکه کاشت برنج به صورت نشاکاری و دستپاش انجام می گردد ولی برداشت آن کاملا مکانیزه بوده و با کمباین است، گفت: برداشت برنج از اواسط شهریور آغاز و تا انتها مهر ادامه می یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 489

به "شروع برداشت 165 تن دانه روغنی کنجد در خداآفرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع برداشت 165 تن دانه روغنی کنجد در خداآفرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید