احتمال اجرای کالابرگ الکترونیکی از ماه مرداد؛ یارانه نقدی قطع می گردد؟

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، درخصوص اثرات منفی ادامه پرداخت نقدی یارانه ها و تصمیم درخصوص انتها این فرایند، گفت: خب در اینکه این پرداخت ها اثر تورمی دارد قطعاً اثر تورمی خود را در کشور گذاشته است و اگر این روش ادامه پیدا کند، راه صحیح و راهکار مشکل تورم و گرانی نیست به همین دلیل دولت وعده ای که داده الکترونیکی کردن پرداخت ها است.

احتمال اجرای کالابرگ الکترونیکی از ماه مرداد؛ یارانه نقدی قطع می گردد؟

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: قرار است که نرم افزاری را اجرایی نمایند که پرداخت 6 الی 8 قلم کالا در قالب این نرم افزار به شکل الکترونیکی انجام گردد، یعنی مشمولان این طرح وارد نرم افزار می شوند و فروشگاه هایی که برای فروش معین شدند هم این نرم افزار را دارند. اتفاقی که پس از اجرای این طرح اتفاق خواهد افتاد، این است که مردم این اقلام موجود در نرم افزار را به قیمت شهریور 1400 خریداری نموده و مبلغ را پرداخت می نمایند و مابه التفاوت این مبلغ را دولت به فروشنده پرداخت می نماید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه نمود: این نرم افزار می تواند از تزریق پول به جریان مالی کشور جلوگیری کند و راه حلی است که دولت وعده داده که کار به این شکل اجرایی گردد.

حسینی در پاسخ به این سوال که زمان اجرای این طرح نرم افزاری چه زمانی خواهد بود؟، گفت: من شنیده بودم که این طرح قرار بود از تیر ماه اجرایی گردد که نشد و تیر هم به صورت نقدی پرداخت شد، اما با صحبت هایی که شده به نظر می رسد که در روز های نزدیک اجرا و پیاده سازی آن انجام گردد و برای ماه مرداد به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: اجرای این طرح تاثیر مثبت خود را خواهد داشت و قیمت ها واقعی می شوند، اما نگرانی که وجود دارد برای کالا هایی است که خارج از این نرم افزار هستند که ما به دولت تذکر لازم را دادیم باید سازوکار نظارتی در خصوص سایر اقلام هم وجود داشته باشد که جلوی این مساله گرفته گردد و سایر اقلام قیمت هایشان بدون تغییر بماند.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 800

به "احتمال اجرای کالابرگ الکترونیکی از ماه مرداد؛ یارانه نقدی قطع می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال اجرای کالابرگ الکترونیکی از ماه مرداد؛ یارانه نقدی قطع می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید