امکان بهره برداری اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد از سامانه ساجد وزارت علوم

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد از امکان بهره برداری اعضای هیات علمی این دانشگاه از سامانه ساجد وزارت علوم اطلاع داد.

امکان بهره برداری اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد از سامانه ساجد وزارت علوم

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که این دانشگاه بعنوان یک دانشگاه حل مساله و یکی از ارکان علمی کشور از توان علمی و ظرفیت های پژوهشی فراوانی برخوردار است، اعلام کرد: در راستای سیاست های کلی دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از برنامه های اصلی این معاونت، برطرف موانع پیش روی انجام طرح های پژوهشی و پروژه های کلان در حوزه صنعت و جامعه است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: بر اساس بند الف ماده 12 قانون حمایت از فراوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مکلف شده است برای ساماندهی امور مالیات و بیمه قرارداد های پژوهشی، مکانیزمی را پیاده سازی کند و سامانه ساجد به همین دلیل ایجاد شده تا پژوهشی بودن قرارداد های دانشگاه با صنعت بر اساس این سامانه مورد آنالیز قرار گیرد. بعلاوه از دیگر قابلیت های این سامانه امکان دریافت گزارش های مربوط به فعالیت های ارتباط با صنعت و جامعه و پایش فعالیت های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور در این زمینه است.

دهقانی اضافه کرد: پیرو پیگیری های مستمری که در مورد این سامانه به وسیله اداره کل کانون های صنعت، جامعه و دانشگاه به عمل آمد، تعداد 34 شناسه کاربری مجزا برای واحد های مستقل و مراکز استان از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ شده و هم اکنون امکان استفاده از این سامانه برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی فراهم است.

وی اضافه کرد: شناسه کاربری اختصاص یافته و توضیحات لازم درخصوص نحوه اقدام در این سامانه، به استان ها و واحد های مستقل ابلاغ شده و اداره کل کانون های صنعت، جامعه و دانشگاه ضمن نظارت بر این فرایند، جوابگوی مراجعات و سؤالات واحد های دانشگاهی در مورد این سامانه می باشد؛ بنابراین از این پس، ثبت قرارداد های برون دانشگاهی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه یاد شده به منظور برخورداری از تسهیلات قانونی در زمینه معافیت های لحاظ شده برای قرارداد های پژوهشی با استفاده از نام کاربری اختصاصی تعریف شده برای هر استان/واحد مستقل، امکان پذیر خواهد بود.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اعلام کرد: دسترسی واحد های دانشگاهی به سامانه ساجد می تواند ضمن برطرف موانع در انجام طرح های پژوهشی برون دانشگاهی، به توسعه پژوهش های کاربردی حل مسئله و ماموریت گرا در راستای سیاست های کلان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش و فناوری یاری شایانی کند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات مشابه انجام شده از جمله ایجاد دسترسی برای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) از مهرماه 1400 و بعلاوه دسترسی به سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری (ساتع) از مردادماه 1399، اظهار امیدواری کرد: امیدواریم این کوشش ها بتواند با یاری به افزایش انگیزه انجام فعالیت های پژوهشی و دانش بنیان در اعضای هیات علمی، زمینه ساز ارتباط هرچه بیشتر و مؤثرتر دانشگاه با حوزه صنعت و جامعه و راهنمایی تحقیقات دانشگاهی به سمت پژوهش های کاربردی در راستای حل مسائل و مسائل کشور شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 631

به "امکان بهره برداری اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد از سامانه ساجد وزارت علوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان بهره برداری اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد از سامانه ساجد وزارت علوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید