ایتالیایی ها خودروهای شخصی را کنار می گذارند ، ابتکاری برای جلوگیری از تردد خودرو در مرکز شهر (تور ایتالیا)

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، پروژه آزمایشی Netflix of Mobility به منظور منصرف کردن افراد جهت استفاده از خودروی شخصی در ایتالیا انجام می گردد.

ایتالیایی ها خودروهای شخصی را کنار می گذارند ، ابتکاری برای جلوگیری از تردد خودرو در مرکز شهر (تور ایتالیا)

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، مرحله آزمایشی پروژه Netflix of Mobility شهر تورین، که بودجه آن به وسیله وزارت انتقال اکولوژیکی ایتالیا تأمین می گردد، قرار است در انتها ماه سپتامبر به انجام برسد، اما حتی قبل از این زمان نیز مورد تحسین و رضایت شرکت نمایندگان منتخب قرار گرفته است.

این پروژه در اکتبر سال 2021 شروع شد و دقیقاً یک سال طول می کشد تا به انتها برسد. Netflix of Mobility نخستین ابتکار ایتالیا است که به منظور منصرف کردن افراد جهت استفاده از خودروی شخصی برای رفتن به مرکز شهر انجام می گردد.

برای فاز آزمایشی این پروژه 100 شرکت نماینده از بین ساکنان شهر که خودروی شخصی نداشتند، انتخاب شدند. میانگین سنی این افراد 39 سال بود و به سرویس های مختلف جابه جایی نظیر حمل ونقل عمومی محلی، اسکوتر، تاکسی، اسکوتر برقی، اشتراک خودرو و خدمات کرایه اتومبیل دسترسی داشتند.

81 درصد از شرکت نمایندگان از این ابتکار بسیار رضایت داشتند و از پنج امتیاز، به آن 4.25 امتیاز دادند. در مرحله آزمایشی ترجیح دادن حمل ونقل عمومی به خودروی شخصی، این پروژه 85 درصد رضایت افراد را کسب کرد و پس از آن اشتراک خودرو و اسکوتر، بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داد. این در حالی است که کرایه کردن ماشین، کمترین اندازه رضایت را به همراه داشت. تقریباً همه شرکت نمایندگان کاهش پنج دقیقه ای در زمان سفر را گزارش کردند و 10 درصد آن ها از 15 دقیقه صرفه جویی در زمان سفر خبر دادند.

پروژه Netflix of Mobility، حمل ونقل آینده را تداعی می نماید و توجه دولت ها را به خود جلب خواهد نمود. برای این پروژه، 3.3 میلیون یورو بودجه دولتی به اضافه 1.3 میلیون دیگر اختصاص داده شده است. ضروری است آزمایش های اولیه این پروژه به گونه ای تثبیت و نهایی گردد تا به نفع همه ساکنان تورین و گردشگرانی باشد که از این شهر توریستی بازدید می نمایند. هدف نهایی این است که پروژه تا اواسط سال 2023 انتها یابد.

منبع: ایمنا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 833

به "ایتالیایی ها خودروهای شخصی را کنار می گذارند ، ابتکاری برای جلوگیری از تردد خودرو در مرکز شهر (تور ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیایی ها خودروهای شخصی را کنار می گذارند ، ابتکاری برای جلوگیری از تردد خودرو در مرکز شهر (تور ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید