بازگشایی پالایشی یکم در انتظار چیست؟

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، 30 شهریور ماه مهلت پذیره نویسی پالایشی یکم یا همان دومین ETF دولت که شامل پالایشگاه های تبریز، تهران، اصفهان و بندرعباس است، می گذرد و درحالی که انتظار می رفت طبق قانون پس از یک ماه قابل معامله گردد، هنوز خبری از این فرایند نیست.

بازگشایی پالایشی یکم در انتظار چیست؟

به گزارش ایسنا، این درحالی است که شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام نموده همه فعالیت هایی که در این حوزه بر عهده این شرکت بود صورت گرفته و رئیس سازمان بورس نیز در اخرین صحبت های خود در این مورد شرح داده بود که در رابطه با بحث پالایش یکم چند روز گذشته یک پیشنهاد به دولت ارائه شد و در صورت پذیرش این پیشنهاد نماد به زودی باز می گردد، البته نماد پالایشی یکم اکنون هم قابل بازگشایی است.

البته حدس هایی مبنی بر این وجود داشت که علت اصلی عدم بازگشایی نماد بازدهی منفی این صندوق است، زیرا پس از انتها پذیره نویسی نماد های پالایشی نزولی شدند و ارزش صندوق در مقایسه با دوران پذیره نویسی کاهش یافت؛ هرچند که صعود روز های اخیر شاخص بورس روی این نماد ها نیز تاثیرگذار بود و این صندوق بالاخره مثبت شد.

با این حال انتظار می رود این صندوق هرچه سریع تر بازگشایی گردد تا استقبال و اعتماد به صندوق های سرمایه گذاری دولت از بین نرود.

منبع: فرارو
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 49

به "بازگشایی پالایشی یکم در انتظار چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی پالایشی یکم در انتظار چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید