تبدیل روستای تاریخی کنزق به پایگاه ملی تصویب شد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با پیگیری های صورت گرفته و برگزاری جلسات مختلف تبدیل روستای تاریخی کنزق سرعین به پایگاه ملی به تصویب رسید.

تبدیل روستای تاریخی کنزق به پایگاه ملی تصویب شد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی ظهر روز 17 آذرماه اظهار کرد: با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های تاریخی روستای کنزق، اقدامات برای تبدیل آن به پایگاه ملی در اولویت نهاده شد و جلسات برای این مهم تشکیل و در نهایت تبدیل روستای تاریخی کنزق سرعین به پایگاه ملی به تصویب رسید.

او اضافه نمود: مقدمات این مهم فراهم شده و به زودی تبدیل روستای کنزق و غارهای دستکند این روستا ابلاغ می گردد تا پس از آن شاهد تخصیص ردیف بودجه از اعتبارات ملی برای این پایگاه در راستای مطالعه و توسعه آن باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: روستای کنزق دارای غارهایی با معماری بی نظیر و قدمت تاریخی 2500 سال مربوط به دوره اشکانیان است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و از مهمترین جاذبه های منطقه است که نشان از تاریخ و تمدن دیرینه دارد.

فلاحی بیان نمود: پیش از این استان اردبیل فاقد پایگاه ملی بود که با کوشش ها و پیگیری های صورت گرفته در سال گذشته توانستیم شاهد ثبت پایگاه ملی شهر یری باشیم و سال جاری نیز تبدیل روستای کنزق به پایگاه ملی به تصویب رسید.

او اضافه نمود: برای سال آینده نیز در نظر داریم که تبدیل قلعه اولتان به پایگاه ملی را پیگیری و به انتها برسانیم تا استان اردبیل صاحب سه پایگاه ملی گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه نمود: این اقدامات علاوه بر توسعه اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی، زمینه برای معرفی هر چه بیشتر این قابلیت ها در سطح ملی را فراهم خواهد نمود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 59

به "تبدیل روستای تاریخی کنزق به پایگاه ملی تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل روستای تاریخی کنزق به پایگاه ملی تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید