ثبت نام سومین فراخوان طرح های پژوهشی شمس تبریزی تا 9 خرداد 1401 ادامه دارد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، ثبت نام در سومین فراخوان طرح های پژوهشی مشترک دو کشور ایران و ترکیه در قالب همکاری سازمان تحقیقات پژوهش های علمی و فناوری ترکیه و وزارت علوم، تا 9 خرداد 1401 ادامه دارد.

ثبت نام سومین فراخوان طرح های پژوهشی شمس تبریزی تا 9 خرداد 1401 ادامه دارد

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، فراخوان طرح های پژوهشی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه تحت عنوان شمس تبریزی در پی برگزاری فراخوان های اول و دوم طرح های پژوهشی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در سال های 2020 و 2021 منتشر شد. ثبت نام برای این فراخوان تا شده 9 خرداد 1401 ادامه دارد.

فراخوان های اول و دوم بر اساس تفاهمنامه همکاری بین شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه (TÜBİTAK) و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (MSRT) و با استقبال پژوهشگران دو کشور اجرا شد. در قالب این برنامه تعداد چهل و دو طرح مشترک بعد از تایید نهایی به وسیله داوران دو طرف معرفی گردید که پس از عقد قرارداد با پژوهشگران، همکاری علمی متقابل آن ها در قالب پروپوزال های تایید شده درحال اجرا است.

ویژگی فراخوان سوم علاوه بر حضور مجدد موسسه ملی توسعه تحقیقات پزشکی (NIMAD) به نمایندگی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت پوشش طرح های منتخب از حوزه علوم پزشکی همچون فراخوان دوم، پیوستن مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت عتف جهت مشارکت در اجرای فراخوان به همراه دانشگاه تبریز و موسسه نیماد است.

محققان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز وزارت بهداشت و درمان علوم پزشکی (که دارای عضویت در سامانه https://isid.research.ac.ir/ هستند) بعد از توافق با یکی از محققان و اعضای هیات علمی مراکز تحقیقاتی یا دانشگاه های ترکیه ای و تهیه پروپوزال مشترک نسبت به بارگذاری این طرح ها در وبگاه های ویژه اقدام خواهند کرد و بعد از داوری به وسیله کمیته های داوری طرفین، طرح های نهایی به وسیله کمیت های مشترک انتخاب خواهند شد.

اطلاعات و قوانین حاکم بر این طرح ها، برنامه زمانبندی و فرم پروپوزال جهت دسترسی محققان زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به وسیله آدرس های ذیل قابل دسترسی است:

https://rms.cissc.ir

https://irtu.tabrizu.ac.ir/ و http://rms.nimad.ac.ir/ و https://www.tubitak.gov.tr/

دانشگاه تبریز به نمایندگی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (MSRT) و به عنوان مرجع ملی همکاری های علمی با کشور ترکیه مسئولیت هماهنگی های لازم، مذاکرات و اجرای فراخوان ها را برعهده داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 748

به "ثبت نام سومین فراخوان طرح های پژوهشی شمس تبریزی تا 9 خرداد 1401 ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام سومین فراخوان طرح های پژوهشی شمس تبریزی تا 9 خرداد 1401 ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید