تور هلند: حسین ملاقاسمی در هلند به خاک سپرده شد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، پیکر مرحوم حسین ملاقاسمی بازیگر، کشتی گیر و سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی ایران روز گذشته (پنج شنبه) در آمستردام هلند به خاک سپرده شد.

تور هلند: حسین ملاقاسمی در هلند به خاک سپرده شد

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

ملاقاسمی روز دوشنبه بر اثر ابتلا به سرطان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در آمستردام در سن 90 سالگی درگذشت. بعلاوه مراسم یادبود مرحوم حسین ملاقاسمی، فردا شنبه دهم اردیبهشت از ساعت 15:30 الی 17 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران به وسیله صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش ایران برگزار می گردد.

ملاقاسمی متولد سال 1311 و همدوره دنیا پهلوان تختی بود که در مسابقات دنیای کشتی آزاد در سال 1957 در استانبول ترکیه پیروز به کسب مدال نقره دنیا شد. وی سپس به رشته کشتی فرنگی آمد و در رقابت های دنیای سال های 1961 و 1962 در ژاپن و آمریکا برای ایران به میدان رفت، اما پیروز به کسب مدال نشد. وی بعلاوه در دو المپیک 1960 و 1964 برای ایران کشتی گرفت.

وی در سال های بعد به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی مشغول به فعالیت شد و در جریان بازی های آسیایی 1974 تهران که تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 8 مدال طلا به وسیله علی آبادی، تورانیان، یداللهی، دلیریان، قنبری، کریمی، مشتاقی و فیلابی و یک نقره نظافت دوست، مقتدرانه بر سکوی نخست ایستاد، راهنمایی تیم ملی را بر عهده داشت. وی بعلاوه سال ها سابقه عضویت در شورای فنی کشتی فرنگی را داشت.

ملاقاسمی بعلاوه از سال 1345 وارد سینما شد و در تعدادی از فیلم های سینمایی قبل و بعد از انقلاب به ایفای نقش پرداخت که مورد توجه نهاده شد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 739

به "تور هلند: حسین ملاقاسمی در هلند به خاک سپرده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: حسین ملاقاسمی در هلند به خاک سپرده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید