دلایل افزایش ناگهانی هارد دیسک و تأثیر آن بر بازار کامپیوتر و دوربین مداربسته در تبادل نظر با فرافن مارکت

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، خبرگزاری خبرنگاران- به گزارش پارس نیوز، در تبادل نظر با مدیر سایت فرافن مارکت به دلایل افزایش شدید و ناگهانی هاردهای HDD و SSD پرداخته شد.

دلایل افزایش ناگهانی هارد دیسک و تأثیر آن بر بازار کامپیوتر و دوربین مداربسته در تبادل نظر با فرافن مارکت

جدی تر شدن احتمال معامله رمز ارز جدید chia، که برخلاف رمز ارزهای قبلی ظاهرا به هارد دیسک های قوی متکی است، دوباره بازار آی تی را ملتهب نموده است.

پیش از این ارزهای دیجیتال به دلیل احتیاج به پردازنده های سخت افزاری و گرافیکی، بازار کامپیوتر را تحت تأثیر قرار داده بودند. ولی اینبار ارز دیجیتال چیا بازار دوربین مداربسته و تجهیزات امنیتی و شبکه را نشان گرفته است.

طبیعتا این اخباری که در سطح دنیا منتشر می گردد، حجم عرضه و تقاضا را نیز در سطح دنیای نا به سامان می نماید و مشاهده افزایش قیمت ها در ایران نیز بیشتر منشا خارجی دارد و به گفته رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران این رشد قیمت در بازار دنیای اتفاق افتاده و فقط مربوط به ایران نیست.

نوید میرکریمی، مدیر فروشگاه اینترنتی فرافن مارکت از اولین فروشگاه های دوربین مداربسته ایران، که در زمینه واردات و تأمین و اجرای انواع پروژه های امنیتی کشور فعال است، گران شدن تجهیزات نظارتی و امنیتی را به دلایل متعددی مرتبط دانسته که افزایش جدید هارد یکی از آنهاست.

به گفته میرکریمی، طی سال های اخیر شاهد بالارفتن قیمت تجهیزات حفاظتی همچون دوربین مدار بسته و برندهای وارداتی هایک ویژن و داهوا بوده ایم که مسائل گمرکی و کاهش و ممنوعیت واردات این کالا ها از جمله مواردی بوده اند که تأمین این تجهیزات را به نسبت میزان تقاضای داخلی با مشکل روبرو نموده است.

از طرفی طی یکسال گذشته شیوع کرونا در بازار دنیای و بی ثباتی نرخ دلار در بازار داخلی نیز مزید بر علت شد و خرید و فروش دوربین مداربسته، سوئیچ شبکه و سایر تجهیزات امنیتی و شبکه را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیر فرافن معتقد است فرایند گرانی ها و کاهش قدرت خرید مشتریان و مشکلاتی که قبلا ذکر شد، باعث شد واردنمایندگان ناچار شوند با ریسک کمتری کالا وارد نمایند. اکنون که شاهد افزایش تقاضا در بعضی اجناس ازجمله هارد دیسک ها هستیم قیمت ها به طور ناگهانی افزایش یافته است.

وابستگی قیمت پروژه های دوربین مداربسته و شبکه به آینده رمز ارز چیا

مدیر فروشگاه فرافن مارکت در ادامه گفت: اکنون که داستان رمز ارز چیا و اتکای آن به هارد دیسک ها مطرح شده است، افزایش تقاضا و گران شدن این کالا را در پی داشته است.

نکته مهم این است که برای استخراج این رمز ارزها به هاردهای قوی که به بنفش یا قرمز شهرت دارند و هاردهای ssd با ظرفیت های 4 ترابایت تا 18 ترابایت احتیاج است. از آنجاییکه این نوع هاردها بیشتر در صنعت دوربین مداربسته و تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرند و کمتر مصارف خانگی دارند، تأثیر زیادی بر بازار امنیتی و شبکه گذاشته است.

دوربین مدار بسته عنصر مهم یک سیستم حفاظتی و نظارت تصویری می باشد که این سیستم ها معمولاً شامل دوربین، دستگاه ضبط، هارد دیسک و غیره هستند. وظیفه اصلی دوربین مداربسته دریافت تصویر محیط و ارسال آن برای دستگاه ضبط (DVR یا NVR) جهت ضبط و ذخیره سازی می باشد.

سرور های شبکه نیز به دلیل فعالیت 24 ساعته احتیاج به هاردهای مخصوص و با دوام دارند تا عملیات ذخیره سازی مداوم را انجام دهند. به همین خاطر در سیستم های نظارتی و شبکه بیشتر از هاردهای تقویت شده HDD و SSD استفاده می گردد.

از وقتی خبر محبوبیت و احتمال ورود چیا کوین به بازار رمز ارزها پخش شده است، فرافن مارکت و سایر همکاران ما با افزایش تماس ها و تقاضا ها روبرو شده اند. ولی همانطور که گفته شد کاهش واردات در گذشته با تقاضای امروز همخوانی ندارد و اگر همچنان این فرایند ادامه پیدا کند احتمال بالاتر رفتن قیمت هارد دیسک ها و به تبع آن تجهیزات نظارتی و امنیتی وجود خواهد داشت.

علی رغم دلایلی مثل سازگاری با انرژی پاک که برای کوین چیا ذکر نموده اند، ولی آینده کوین چیا نامعلوم است و ممکن است تب ماینینگ رمز ارزها که فعلا در ایران و دنیا بالاست فروکش کند و قیمت هارد و حتی گرافیک ها که قبلا افزایش پیدا نموده بود، کاهش یابد.

بعضی آمارها هم نشان می دهد عمر مفید هارد های HDD و SSD در هنگام ماینینگ به شدت کاهش می یابد. به طور کلی کوتاه شدن بسیار زیاد عمر مفید هاردها، آینده نامعلوم solomining در ارز چیا، نبود استخر های معتبر در حال حاضر و نامشخص بودن ساز و کار آن ها در آینده از نقاط ضعف این رمز ارز به شمار می آیند.

مدیر فروشگاه فرافن گفت اکنون که بیش از یک دهه از فعالیت شرکت فرافن می گذرد و بیش از 4000 هزار پروژه پیروز را به انتها رسانده ایم، بارها شاهد وقوع چنین مشکلاتی در بازار بوده ایم و امیدواریم این مسأله هم به زودی به ثبات و یا شرایط پیشین بازگردد تا هم خریداران و هم فروشندگان با نگرانی و ضرر و زیان کمتری روبرو شوند.

برای تماس با فرافن مارکت و دریافت مشاوره و هدایت های لازم در خصوص خرید دوربین مداربسته و تجهیزات شبکه می توانید به آدرس farafan-market مراجعه یا با شماره های 02126742969 و 02126743685 تماس بگیرید.

منبع: پارس نیوز

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 346

به "دلایل افزایش ناگهانی هارد دیسک و تأثیر آن بر بازار کامپیوتر و دوربین مداربسته در تبادل نظر با فرافن مارکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل افزایش ناگهانی هارد دیسک و تأثیر آن بر بازار کامپیوتر و دوربین مداربسته در تبادل نظر با فرافن مارکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید