رتبه نخست استان سمنان در پرداخت تسهیلات رونق فراوری در کشور

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رتبه نخست این استان در پرداخت تسهیلات رونق فراوری در کشور اطلاع داد.

رتبه نخست استان سمنان در پرداخت تسهیلات رونق فراوری در کشور

به گزارش خبرنگاران از سمنان، علی تشنه دل در اولین جلسه کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان در سال 1400 که به ریاست آشناگر استاندار سمنان و با حضور ویدئو کنفرانسی اعضای کارگروه برگزار گردید با اعلام این خبر گفت: با همکاری بانکها در سال گذشته 815 واحد فراوریی متقاضی تسهیلات به ارزش بیش از 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند که استان سمنان از نظر تعداد رتبه اول و از نظر مبلغ رتبه دوم در کشور را داراست.

وی اضافه نمود : در سال 1399 ، 936 واحد فراوریی جهت دریافت تسهیلات رونق به ارزش بیش از 22 هزار میلیارد ریال به وسیله سامانه بهین یاب به بانکهای عامل معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان توضیح داد: در بخش تسهیلات بند الف تبصره 18 (فراوری و اشتغال) نیز استان سمنان با تحقق 142 درصدی جذب نسبت به منابع ایجادی و پرداخت 4419 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و کشاورزی ، رتبه نخست کشور را دارد .

این مقام مسئول ادامه داد: در بخش برطرف موانع فراوری استان سمنان نیز ، تا این جلسه ، مسائل 1233 واحد فراوریی استان آنالیز و در جهت مانع زدایی از واحدهای فراوریی ، 2656 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

علی تشنه دل با بیان اینکه در سال گذشته و با همکاری اعضای کارگروه اقدامات خوبی در جهت برطرف موانع واحدهای فراوریی انجام گرفته است اضافه نمود: این کارگروه با برنامه ریزی منسجم و عملیاتی ، در دو بخش حمایت و پشتیبانی از چرخه فراوری شامل تسهیل سازی در جهت اعطای مشوق های قانونی و حمایتی و مانع زدایی به ویژه در موانع بخشی و اولویت دار ، اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه نمود: اعضای کارگروه پیشنهادات اجرایی خود را در راستای تحقق شعار سال ، حذف موانع موجود ، تسهیل فرایند های مرتبط و همچنین قوانین تشویقی ، حمایتی و پشتیبانی کننده مرتبط با دستگاه خود را به دبیرخانه کارگروه اعلام کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 298

به "رتبه نخست استان سمنان در پرداخت تسهیلات رونق فراوری در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه نخست استان سمنان در پرداخت تسهیلات رونق فراوری در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید