روسیه: طالبان دو سوم مرز افغانستان، تاجیکستان را تحت کنترل دارد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گوید دولت مسکو به شدت تشدید تنش ها در مرز افغانستان و تاجیکستان را زیر نظر دارد.

روسیه: طالبان دو سوم مرز افغانستان، تاجیکستان را تحت کنترل دارد

وی ادامه داد: طالبان به سرعت اغلب نقاط مرزی را به تصرف خود در آورده و در حال حاضر، دو سوم مرز با تاجیکستان را تحت کنترل دارد.

پیشتر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که شرایط در افغانستان رو به وخامت می رود و چنانچه لازم باشد، مسکو آماده دفاع از متحدان منطقه ای خود است.

لاوروف در این باره اضافه نموده بود: روسیه آماده است برای حصول اطمینان از امنیت متحدان منطقه ای از پایگاه نظامی خود در تاجیکستان که یکی از بزرگترین پایگاه های روسیه در خارج از این کشور است، استفاده کند.

این در حالی است که هیأت نمایندگی طالبان به سرپرستی شیخ شهاب الدین دلاور که روز گذشته برای رایزنی با مقامات روسی به مسکو سفر کرد، در ملاقات با ضمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، بیان کرد: ما به روسیه اطمینان دادیم، تحت هیچ شرایطی وارد خاک تاجیکستان یا کشورهای حوزه آسیای میانه نخواهیم شد.

دلاور در ادامه اضافه نمود که گروه طالبان بعلاوه به روسیه و دیگر کشورهای دنیا اطمینان می دهد امنیت سفارتخانه ها، کنسولگری ها و دفاتر نمایندگی روسیه و کشورهای خارجی را تأمین خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 436

به "روسیه: طالبان دو سوم مرز افغانستان، تاجیکستان را تحت کنترل دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: طالبان دو سوم مرز افغانستان، تاجیکستان را تحت کنترل دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید