زاکانی : در خصوص برنامه چهارم با شورا اختلاف نظر نداریم ، توسعه مترو برنامه میان مدت است

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، شهردار تهران گفت: پانصد و هفت هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی در برنامه چهارم توسعه در نظر گرفته شده که سیصد و شصت هزار میلیارد تومان از این مقدار به مترو اختصاص دارد.

زاکانی : در خصوص برنامه چهارم با شورا اختلاف نظر نداریم ، توسعه مترو برنامه میان مدت است

به گزارش خبرنگاران، علیرضا زاکانی در حاشیه یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برنامه چهارم توسعه 146 حکم دارد، اظهار کرد: این برنامه با شعار عدالت شهری تدوین شده و برای آن پنج سرفصل در نظر گرفته شده که در حال مرور است.

شهردار تهران با بیان اینکه آغاز این برنامه با حوزه حمل و نقل بوده است، توضیح داد: قرار بود 630 دستگاه ون وارد گردد که در مسیر پلاک گذاری است. سپس دستورالعمل برای واگذاری از سوی وزارت کشور برای استفاده کنندگان صادر می گردد که امیدواریم تا سرانجام سال این دستگاه ها وارد گردد.

زاکانی با بیان اینکه ما هیچ افتراقی با شورا در برنامه چهارم نداریم، توضیح داد: اولویت ما در توسعه ناوگان، تمام بخش هاست و چون مترو زمان بر است، در کوتاه مدت روی تاکسی، ون و اتوبوس سرمایه گذاری نموده و در برنامه میان مدت مترو مدنظر است. چون مترو، فرایند خاص و زمان بر خود را دارد، بازخورد فعالیت ها در میان مدت ایجاد خواهد شد که مصوبات برنامه چهارم مقدمه آن خواهد بود.

او در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تا سرانجام سال، اتوبوس وارد ناوگان خواهد شد یا خیر؟ گفت: 162 اتوبوس در مسیر پلاک گذاری است. البته ما قدرالسهم 640 دستگاه اتوبوس را نیز واریز نموده ایم که امیدواریم تا سرانجام سال تامین گردد. هرچقد فراوری داخل صورت بگیرد ورود اتوبوس به ناوگان نیز سریع تر انجام خواهد شد.

شهرداری تهران با بیان اینکه 507 هزار میلیارد تومان در برنامه چهارم توسعه ناظر بر ناوگان حمل و نقل عمومی است، یادآور شد: از این اندازه 360 هزار میلیارد تومان برای مترو است و 147 هزار میلیارد تومان نیز جداگانه در نظر گرفته شده است. اعداد و ارقام در هر مدل آماده شده و در پی این هستیم گره ترافیکی تهران را باز کنیم. گره آلودگی هوا نیز با این اقدامات تا حدودی باز می گردد. ما در پی باز شدن گره نوسازی شهر و ایجاد تسهیلات برای رفاه مردم هستیم.

او در سرانجام اعلام نمود: اولویت در تاکسیرانی، نوسازی تاکسی های فرسوده است و دستورالعمل آن همان وام و قدرالسهمی است که ما تامین می کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 888

به "زاکانی : در خصوص برنامه چهارم با شورا اختلاف نظر نداریم ، توسعه مترو برنامه میان مدت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاکانی : در خصوص برنامه چهارم با شورا اختلاف نظر نداریم ، توسعه مترو برنامه میان مدت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید