سطح مبارزه با ملخ بومی به 150 هزار هکتار رسید

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: سال جاری در مجموع 150 هزار هکتار مبارزه علیه انواع ملخ های بومی در 20 استان کشور صورت گرفت.

سطح مبارزه با ملخ بومی به 150 هزار هکتار رسید

آقای سعید تعیین گفت: سال جاری در سطح 150 هزار هکتار مبارزه با انواع ملخ های بومی در 20 استان کشور صورت گرفت که 70 درصد این ملخ ها مراکشی بودند.

به گفته او، در استان تهران 6 هزار هکتار مبارزه علیه ملخ های مراکشی و شاخک اجرا شده است و مشکل حادی در مبارزه علیه تهران نداشتیم.

تعیین می گوید: بارندگی های مناسب 1.5 ماه گذشته در عمان، جنوب عربستان، شرق آفریقا و بعلاوه تشدید بارندگی در 2 هفته اخیر شرایط را برای رشد گیاهان مرتعی فراهم کرد که در صورت استمرار بارش طی ماه های آینده در جنوب عربستان و شرق آفریقا، ملخ از حالت عادی به مهاجر در می آید.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: طی 10 تا 12 روز گذشته بارندگی های سیل آسا و بی سابقه طی 50 سال اخیر در استان های فارس، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بستر برای ملخ صحرایی فراهم است که با افزایش تراکم ها باید منتظر هجوم ملخ صحرایی در ماه های بهمن و اسفند بود.

با توجه به مساعد نبودن شرایط جوی خبری از هجوم ملخ صحرایی در اسفند سال گذشته و فروردین سال جاری به کشور نبود، درحالیکه برآوردهای اولیه آن بود که سطح مبارزه به 80 هزار هکتار برسد. اما سال جاری به سبب بارش های مناسب در عربستان و شرق آفریقا و بعلاوه استان های جنوبی کشور پیش بینی می گردد که در صورت استمرار بارندگی ها در ماه های بهمن و اسفند ملخ های صحرایی وارد کشور شوند.

بنابر آمار سال گذشته در سطح 137 هزارهکتار مبارزه علیه ملخ های بومی انجام شد که خوشبختانه خسارتی از این حیث به مزارع و باغات وارد کشور نشد و سال جاری تنها در منطقه گیلان تراکم ملخ بالا بود که با تامین سم و سم پاش مورد احتیاج مشکل حل شد.

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 807

به "سطح مبارزه با ملخ بومی به 150 هزار هکتار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح مبارزه با ملخ بومی به 150 هزار هکتار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید