سهم 48 هزار واحدی خراسان شمالی از نهضت ملی مسکن

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: سهم این استان از نهضت ملی مسکن طی چهار سال دولت سیزدهم، 48 هزار واحد است.

سهم 48 هزار واحدی خراسان شمالی از نهضت ملی مسکن

قاسم قاسمی در حاشیه نشست با انبوه سازان استان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین طرح های کلان دولت است که طی آن احداث چهار میلیون واحد مسکونی در چهارسال دولت عملیاتی و اجرایی می گردد.

وی اضافه کرد: از چهار میلیون واحد مسکونی در کشور، طی چهار سال 48 هزار واحد سهم استان خراسان شمالی است که طی فراخوانی که طی دو هفته قبل منتشر شد از سرمایه گذاران و انبوه سازان برای همکاری در اجرای این طرح دعوت به عمل آمد.

وی ادامه داد: با ابلاغ قانون جهش فراوری مسکن، وزارت راه و شهرسازی، سامانه ثمن (سامانه نهضت ملی مسکن) را به منظور نام نویسی متقاضیان مسکن راه اندازی کرد و از 28 مهرماه و همزمان با راه اندازی سامانه، متقاضیان مسکن این امکان را یافتند تا با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، عدم مالکیت خصوصی و عدم استفاده از امکانات دولت نسبت به ثبت نام اقدام نمایند که این ثبت نامه ها تا خاتمه آذر ماه جاری ادامه خواهد داشت.

قاسمی توضیح داد: در ملاقات با انبوه سازان بر عزم جدی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در حمایت از سازندگان و انبوه سازان، ارتباط موثر با پیمانکاران و سرعت بخشی به پروژه ها تاکید شد و موانع و مسائل مورد آنالیز نهاده شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد با استفاده حداکثری از ظرفیت سازندگان و انبوه سازان داخلی، عرضه سالانه یک میلیون واحد مسکونی را تحقق ببخشد.

وی عزم جدی نهادهای مسئول بالاخص استانداری خراسان شمالی در همراه کردن شهرداران و دستگاه های خدمات رسان و تشکیل جلسات شورای مسکن استان به صورت مستمر و منظم در راستای برطرف موانع با حضور استاندار خراسان شمالی طی هر دو هفته یک بار را به فال نیک گرفت تا اهداف حوزه مسکن تحقق یابد.

وی در خاتمه گفت: یکی از ویژگی های نهضت ملی مسکن، تسریع در انجام پروژه ها، افزایش کیفیت و استفاده از فناوری های نوین ساخت است و ضرورت دارد صنعت ساختمان از نظر کیفیت، قیمت و سرعت در ساخت متحول گردد که در این راستا باید از شیوه های نوین ساخت بهره مند شویم. زیرا بخشی از روش های سنتی زمان بر، فاقد کیفیت لازم و سرعتی است که در فراوری مسکن نهضت ملی ملاک عمل قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 711

به "سهم 48 هزار واحدی خراسان شمالی از نهضت ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 48 هزار واحدی خراسان شمالی از نهضت ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید