طرز تهیه لازانیا با سیب زمینی

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، برای تهیه این لازانیای خوشمزه احتیاجی به ورقه های پاستای لازانیا ندارید. شما می توانید این لازانیا را بنا به سلیقه و میل خود با ژامبون و یا گوشت چرخ کرده تهیه کنید

طرز تهیه لازانیا با سیب زمینی

به گزارش خبرنگاران به نقل ازیوتاب

مواد لازم:

سیب زمینی

1200 گرم

گوشت چرخ کرده یا ژآمبون

250 گرم

خامه

280 میلی لیتر

شیر

140 میلی لیتر

پنیر پیتزا رنده شده

100 گرم

ادویه پیتزا

به مقدار کافی

نمک و فلفل

به مقدار لازم

طرز تهیه:

اگر تمایل دارید این لازانیا را با گوشت چرخ کرده تهیه کنید، 2 قاشق روغن مایع را در یک تابه ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید. یک پیاز ریز را روی گوشت رنده کنید و گوشت را در روغن تفت دهید. نمک، فلفل، پودر تخم گیشنیز و پودر سیر و پیاز را به عنوان چاشنی به گوشت اضافه کنید. وقتی گوشت تفت داده شد، زیر تابه را خاموش کنید. در صورت استفاده از ژامبون، کافی است که ژامبون ورقه شده باشد و نیازی به خورد کردن آن ندارید.

سیب زمینی ها را شسته، پوست بکنید و با رنده مخصوص یا با چاقوی تیز به صورت ورقه های خیلی نازک سیب زمینی را ورقه ورقه برش دایره ای بزنید. سیب زمینی را نباید خلال کنید و برش های کلفت نباید داشته باشد!

فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا از یک ربع قبل خوب داغ شود. یک قالب مناسب فر را با یک قاشق چایخوری روغن مایع چرب کرده و کاغذ مخصوص فر را در قالب قرار دهید.

مقدار 1/4 از سیب زمینی های ورقه شده را کف قالب ریخته و 1/3 گوشت چرخ کرده یا ژامبون یا مخلوطی از ایندو را روی سیب زمینی ها قرار دهید. مقداری نمک و فلفل و ادویه پیتزا روی سیب زمینی ها بپاشید. مجددا اینکار را انجام دهید تا در نهایت 3 لایه ژامبون یا گوشت و 4 لایه سیب زمینی داشته باشید.

در یک قابلمه کوچک، شیر و خامه را مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. سپس مخلوط شیر و خامه را روی سطح سیب زمینی ها در قالب بریزید. قالب را روی پنجره وسط فر قرار دهید تا لازانیا به مدت 1 ساعت بپزد.

بعد از این زمان، قالب را از فر بیرون آورده و پنیر پیتزا را روی سیب زمینی ها بپاشید. مجددا قالب را درون فر قرار دهید تا پنیر پیتزا آب شود. 3 دقیقه مانده به انتها پخت، فر را از بالا و با حرارت خیلی ملایم گریل روشن کنید تا روی پنیر نیز قرمز طلایی شده و خوشرنگ شود.

قالب را از فر بیرون آورده و اجازه دهید تا لازانیا 15 دقیقه درون قالب بماند و کمی خنک شود. اگربلافاصله لازانیا را در ظرف قرار دهید، امکان دارد لازانیا فرم زیبای خود را از دست بدهد. سپس با کمک کاعذ کف قالب، لازانیا را درسته از قالب بیرون آورده و در ظرف مناسبی سرو کنید. این لازانیا را به همراه سالاد کاهو سرو کنید. نوش جان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 43

به "طرز تهیه لازانیا با سیب زمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لازانیا با سیب زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید