غذاهای محلی زوریخ؛ شهر همنشین آلپ در سوئیس

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، زوریخ یکی از شهرهای پربازدید و مجذوب کننده برای گردشگران است که علاوه بر چشم انداز ها زیبا و باورنکردنی مکانی برای امتحان کردن غذاهای اصیل و سنتی کشور سوئیس است.

غذاهای محلی زوریخ؛ شهر همنشین آلپ در سوئیس

زوریخ، مرکز مالی کشور سوئیس بوده و شهری است بانک های آن معروفیت بسیار دارد؛ همچنین بزر گ ترین و شلوغ ترین فرودگاه بین المللی را در کشور سوئیس دارا است و این شهر یکی از بیشترین نرخ ورود گردشگران خارجی را به خود اختصاص داده است. زوریخ شهری بسیار پاک و بهره ور است و به این دلیل معروفیت دنیای دارد. از این شهر غالبا به عنوان مرغوب ترین شهر دنیا از نظر ارزش زندگی نام برده می شود. مواد غذایی سوئیس، تحت تأثیر غذاهای فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی است اما هر بخش از این کشور رنگ و عطر سنت خود را در این غذاها نشان داده است. غذا های سوئیسی بر پایه پنیر و سیب زمینی هستند، مواد تشکیل دهنده ای که به آسانی در دسترس کشاورزان آلپ قدیمی بوده است.

در این مقاله قصد داریم سفری خوش طعم به شهر زوریخ داشته باشیم و با غذاهای محلی آن که در بسیاری از شهرهای دیگر سوئیس نیز طبخ می شود، آشنا شویم؛ همراه ما باشید.

فوندوی پنیر (Cheese fondue)

فوندوی پنیر یکی از وعده های غذایی مهم در سوئیس است که در ریشه های این کشور عجین شده است. این غذای اصیل یک گزینه عالی برای محفلی محبت آمیز است. این غذا از پنیر آب شده و مواد دیگری از قبیل سیر، مقداری آرد ذرت یا نشاسته ذرت و اغلب شربت گیلاس تهیه می شود. فوندوی پنیر در یک ظرف سرامیکی خاص سرو می شود که برای گرم نگه داشتن آن شعله کوچکی در زیر آن قرار می دهند. تکه های کوچک نان را با چنگال در این پنیر ذوب شده آغشته کرده و سپس میل می کنند.

رستی (Rösti)

رستی خوراک سیب زمینی است که در سوئیس در ابتدا از طریق کشاورزان برای صبحانه میل می شد و سپس با گذشت زمان همه مردمان سوئیس آن را تهیه می کردند. در این خوراک اغلب سیب زمینی های چاشنی دار را که یا نیم پز هستند یا خام، در ظرفی پر از روغن سرخ می کنند. گاهی با این غذا بیکن، سبزیجات و پنیر نیز افزوده می شود و گاهی با نیمرو نیز میل می شود.

بیرچر موسلی (Bircherműesli)

تاریخچه این غذا به سال 1900 باز می شود زمانی که دکتر بنر این غذا را به عنوان غذایی رژیمی که ترکیبی از غلات، حبوبات، میوه ها و سبزیجات است، در سوئیس اختراع کرد. این غذا که در آن دانه های جو له شده نیز وجود دارد، برای صبحانه و شامی سبک وعده ای مناسب است.

راکلت (Raclette)

راکلت نام نوعی پنیر محلی سوئیسی است که عطر و طعم آن بی نظیر است و هرکسی را مدهوش می کند. راکلت روی کوره، کم کم ذوب می شود و سپس در کنار سیب زمینی پخته شده، پیاز خردشده و ترشی، ریخته و میل می شود. این وعده غذایی لذیذ در سوئیس را، حتی می توان با سیب زمینی و قارچ نیز ترکیب کرده و از طعم باورنکردنی آن لذت ببرید.

ریزوتوی زعفران (Saffron risotto)

زعفران در کانتون سوئیس پرورش داده می شود و از بخش های مهم در تهیه غذای سنتی تیچینو (Ticino) است که اغلب با سوسیس (یا گوشت خوک)، چاشنی و نوشیدنی سرو می شود. ریزوتوی زعفران از برنج ریزوتو تهیه می شود که در حرارت ملایم با پیاز، استاک، رشته های زعفران و پنیر پخته می شود و تهیه آن در خانه بسیار آسان است.

گوشت و قارچ به سبک زوریخ (Zurcher geschnetzeltes)

گوشت کباب شده به سبک زوریخ یک غذای نمادین ملی است که ناهاری گرم و دلپذیر در روزهای سرد زمستان محسوب می شود و از هر تکه گوشتی تهیه می شود، اما در اصل، گوشت گوسالهی بریده شده را با قارچ و پیاز و نوعی کرم طبخ می کنند و با روستی، برنج یا نودل سرو می کنند.

زاپف (Zopf)

نان های متنوعی در سوئیس وجود دارد که در میان آن ها زاپف مشهورتر است و در اصل نام این نان از کلمه zopf و به معنی به هم تابیدن و بافتن گرفته شده است. این قرص نان که شبیه گیس باف است، بافتی نرم و سفید دارد که رویه آن طلایی است. برای تهیه این نان از آرد سفید، شیر، تخم مرغ، کره و مخمر استفاده می شود که پس از خمیر شدن آن را بافته و با کمی زرده تخم مرغ آغشته کرده و می پزند. این نان یکی از بخش های مهم در صبحانه صبح های یکشنبه مردم سوئیس است.

برنر پلاته (Berner platte)

اگر به غذاهای گوشتی علاقه دارید و دوست دارید در یک غذا با انواع طعم های گوشتی آشنا شوید، این غذا یک گزینه بی نظیر برای شما خواهد بود. این غذا شامل تنوع بسیاری از گوشت و سوسیس است که گاها در کنار آن سبزیجات نیز سرو می شود. این غذا یک گزینه فوق العاده و سنگین برای وعده ناهار خواهد بود و طعم آن تا مدت ها در فکر شما می ماند.

تره فرنگی با سیب زمینی و سوسیس (Papet Vaudois)

بهترین توصیف و ترکیب از تره فرنگی و سیب زمینی که برای مدت زمان زیادی در آب خیس شده اند، این غذای لذیذ خواهد بود؛ در نهایت همه این ترکیبات را با سوسیسی خوش طعم و لذیذ ترکیب کرده و در ظرفی مخصوص سرو می کنند. ترکیب سبزیجات در کنار سوسیس غذایی منحصربه فرد را ایجاد می کند.

Polenta و گوشت گاو پخته شده

در واقع این غذا ترکیبی از Polenta و گوشت گاو پخته شده است؛ Polenta در زبان ایتالیایی به آرد ذرتی گفته می شود که همانند فرنی با حرارت ملایم پخته شود که در کنار آن گوشت گاو پخته شده و مقداری سوسیس خردشده نیز سرو می شود.

آنچه ذکر شد تنها تعداد اندکی از غذاهای معروف شهر زوریخ بوده است؛ این شهر و کشور سوئیس نوشیدنی ها و دسرهای متنوعی دارد که حتما در سفر به این شهر باید از آن ها امتحان کرد. شکلات و پنیر نیز که جزوی از فرهنگ غذایی این کشور است که به خصوص شکلات های آن می تواند یک گزینه عالی برای سوغاتی باشد. اگر به این شهر سفر کردید و از غذاهای محلی آن نوش جان کردید، ما را با تجربیات خود آشنا کنید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com / bbcgoodfood.com
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 654

به "غذاهای محلی زوریخ؛ شهر همنشین آلپ در سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای محلی زوریخ؛ شهر همنشین آلپ در سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید