فواید بِه برای سلامتی چیست؟

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، تهران (پانا)- میوه بِه هم مانند بسیاری از میوه های دیگر، سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین های A، B، C، فیبر خوراکی و بعلاوه املاح و مواد معدنی مانند پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، کلسیم، آهن و مهمیم است و این در حالیست که این میوه چربی کمی دارد.

فواید بِه برای سلامتی چیست؟

به گزارش ایسنا به نقل از هلث بِنفیتز تایمز، چند نمونه از فواید این میوه پرخاصیت و با ارزش غذایی بالا به توضیح زیر است:

1. یاری به گردش خون و سلامت مو

این میوه حاوی مقدار زیادی مواد معدنی مانند آهن، مس و روی است. این سه ماده معدنی به همراه سایر عناصر کمیاب، برای فراوری گلبول های قرمز خون ضروری هستند زیرا هنگامی که فراوری گلبول های قرمز خون در بدن زیاد است، گردش خون در بدن افزایش می یابد که این به معنای حمل اکسیژن بیشتر در سراسر بدن است. این امر باعث افزایش جریان خون در پوست بدن و پوست سر می گردد که می تواند سلامت فولیکول های مو را افزایش داده و رشد موها را تحریک کند.

2. یاری به کاهش وزن

بهبود هضم غذا یکی از برترین راه ها برای کاهش وزن و تضمین متابولیسم سریع است که دستگاه های بدن را بهینه نگه می دارد. مانند میوه های دیگر به هم فیبر غذایی بالایی دارد، اما مقدار قابل توجه فیبر خوراکی در این میوه به این معنی است که با مصرف بِه، دستگاه گوارش کارآمدتر و منظم تر کار می نماید و این امر به نوبه خود باعث بهبود سلامت دستگاه گوارش و کاهش اضافه وزن می گردد.

3. یاری به پیشگیری از سرطان

سرطان یکی از بیماریهای شایع در عصر اخیر است، بنابراین هر چیزی که بتواند شانس ابتلا به این بیماری را کاهش دهد معمولاً بسیار محبوب می گردد. میوه بِه حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها، مانند ترکیبات فنولیک و فیتونوترینت است که در خنثی سازی و بعلاوه از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن بسیار موثر هستند. رادیکالهای آزاد در واقع محصولات جانبی خطرناک متابولیسم سلولی هستند که ممکن است باعث جهش یا مرگ سلول های سالم شوند. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در میوه بِه به طور مستقیم با کاهش احتمال ابتلا به انواع مختلف سرطان ارتباط دارد.

4. یاری به سلامت پوست

این میوه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین است که برای حفظ سلامت و جوانی پوست بسیار مفید هستند.

آنتی اکسیدان ها به از بین بردن آسیب ناشی از رادیکال های آزاد به سلول های پوست یاری می نمایند و بنابراین باعث کاهش چین و چروک های صورت شده و لکه ها را از بین می برند و از پوست در برابر تاثیرات اشعه ماوراء بنفش محافظت می نمایند.

5. یاری به تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که قبلاً هم اشاره شد، این میوه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است اما ویتامین های دیگر مانند ویتامین C و E موجود در این میوه هم به طرق مختلف به تقویت سیستم ایمنی انسان یاری می نمایند. به اسم مثال ویتامین C به سیستم ایمنی یاری می نماید تا گلبول های سفید خون را افزایش دهد که اولین خط دفاعی در برابر عوامل بیماری زا، ویروس ها و باکتری های بدن هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 492

به "فواید بِه برای سلامتی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید بِه برای سلامتی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید