نارنجی شدن مشهد باوجود 3 برابر بودن بستری ها نسبت به پیک های قبلی

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، خبرنگاران/خراسان رضوی از صبح امروز شرایط شهر مشهد در حوزه رنگ بندی های کرونایی از قرمز به نارنجی تغییر یافته درحالی که همچنان آمار بستری ها در استان و مشهد بسیار بالاتر از پیک های قبلی است.

نارنجی شدن مشهد باوجود 3 برابر بودن بستری ها نسبت به پیک های قبلی

البته بدون سابقه نیست که یک روز رنگ مشهد را تغییر دهند و پس از یکی-دو روز آن را مجددا اصلاح نمایند؛ در بهمن ماه سال گذشته هم شرایط مشهد آبی اعلام شد که پس از پیگیری ها به رنگ زرد باز گشت. اکنون هم با وجود بیش از 1600 بستری در مشهد، شرایط شهر نارنجی اعلام شده که این موضوع ابهامات و سوالاتی را به وجود آورده است.

حمیدرضا رحیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت وگو با خبرنگاران، در پاسخ به ابهاماتی درباره نارنجی اعلام شدن شرایط این شهر در حوزه کرونا گفت: رنگ بندی های کرونایی شهرها به وسیله وزارتخانه و بدون دخالت دانشگاه های استانی اعلام می گردد.

وی اضافه نمود: رنگ بندی های کرونایی شهرها و شرایط شان در حوزه کرونا براساس تعداد بستری های نو در دو هفته اخیر اعلام می گردد. هیچ گونه نظر افراد در این ماجرا دخیل نیست و بنا به اطلاعاتی که دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در سامانه ثبت می نمایند، مسئولین مربوطه وزارت بهداشت و متصدیان نرم افزار ماسک، رنگ شهرها را معین می نمایند.

رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هم اکنون تعداد بستری های استان خراسان رضوی از پیک های قبلی بالاتر و حدودا سه برابر پیک چهارم است و چگونه رنگ مشهد نارنجی اعلام شده، اظهار کرد: بله این حرف درست است و ما هم از این موضوع اطلاع داریم. با تهران درباره این موضوع صحبت و اعلام کردیم که اگرچه پیک پنجم بسیار شدید بود و الان بستری های مشهد کاهش پیدا نموده و آمار نزولی است، اما همچنان تعداد افرادی که بستری هستند و بیمارانی که برای بستری به مراکز درمانی مراجعه می نمایند از پیک های قبلی بیشتر است.

دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تغییر شرایط رنگ مشهد از قرمز به نارنجی در شرایطی که همچنان آمارها از پیک قبلی خیلی بالاتر است باعث عادی انگاری و افزایش بیماران در روزهای آینده خواهد شد یا خیر؟ اسم کرد: ما اقدامات قانونی خود را در راستای اطلاع رسانی صحیح به وزارتخانه انجام داده ایم.

رحیمی درباره اینکه آیا اصلاح شرایط و رنگ در حوزه مشهد اتفاق خواهد افتاد و مجددا رنگ مشهد به قرمز تغییر خواهد یافت، اعلام کرد: اطلاعی از این موضوع ندارم.

وی توضیح داد: مقدار مراجعه روزانه بیماران نو یا افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مشهد به 2000 نفر کاهش یافته است. بعلاوه درصد مثبت شدن تست ها هم پایین آمده و کمبودی هم که در زمینه تست های pcr داشتیم رفع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 481

به "نارنجی شدن مشهد باوجود 3 برابر بودن بستری ها نسبت به پیک های قبلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارنجی شدن مشهد باوجود 3 برابر بودن بستری ها نسبت به پیک های قبلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید