هنر برش کاغذ و نورپردازی هوشمندانه که روح زندگی در آثار هنری می آفریند ، آلبوم عکس

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، هنرمند ژاپنی به نام آیومی شیباتا قابلیت های کاغذ، این رسانه ظاهرا دو بعدی را با تا زدن ها و برش های هوشمندانه، به محیط های سه بعدی تبدیل می نماید. سپس با تاباندن نوری اثیری بر روی ردیف های کاغذ سفید، این دنیا هایی که با دقت بریده شده اند را زنده می نماید.

هنر برش کاغذ و نورپردازی هوشمندانه که روح زندگی در آثار هنری می آفریند ، آلبوم عکس

شیباتا می گوید که از زمانی که به نیویورک نقل مکان کرد علاقه مند به هنر کاغذی شد. بلافاصله پس از نقل مکان به این کلان شهر، او برای فرار از سر و صدا و تمرین مراقبه آغاز به رفتن به کلیسا کرد. او می گوید: یک روز بعد از مدیتیشن چشمانم را باز کردم و نور رنگی زیبایی را دیدم که به وسیله شیشه های رنگی روی زمین جاری شد. من را به یاد کلاس هنر دبستانم انداخت که در آن کاغذ سیاه برش می دادیم و سلفون های رنگی را پشت آن می چسبانیم تا یک تکه شیشه رنگی درست کنیم.

شیباتا همان پروژه دوران کودکی را هنگامی که به خانه رسید، تکمیل کرد و عاشق آن شد. از آن موقع، او آثار بزرگتر و پیچیده تری خلق نموده است.

این حجم های کاغذی از تخیل شیباتا ایجاد می شوند و اغلب ساختار های معماری را با زیبایی طبیعی ادغام می نمایند. او می گوید: من مکان هایی را تصور می کنم که در آن ها طبیعت، انسان و همه موجودات زنده در کنار هم زندگی می نمایند و در هماهنگی زندگی می نمایند. درختان سرسبز و انگور های سرسبز با ساختمان های سنتی همپوشانی دارند و چشم انداز شهر را با خطوط نرم و فضایی رویایی در بر می گیرند.

در حالی که همه این محیط ها به تنهایی هم عالی هستند، جادوی واقعی پس از اینکه شیباتا منبع نور را به هنر خود افزود اتفاق می افتد. این هنرمند شرح می دهد: وقتی قطعه ای را تمام می کنم، آن را از زوایای مختلف روشن می کنم تا اینکه احساس کنم و ببینم نور اثر را با زندگی می آمیزد. کاغذ نشان دهنده یین Yin و دنیای مادی است، در حالی که فضای بریده شده نشان دهنده یانگ Yang و دنیا غیر مادی است. نور نماد روح و زندگی است.

من معتقدم آثار هنری من مکان هایی هستند که در آن دنیا مادی و دنیا غیر مادی به هم می رسند و حاوی این پیغام هستند که همه ما به هم متصل هستیم.

اینستاگرام آیومی شیباتا

منبع: یک پزشک
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 733

به "هنر برش کاغذ و نورپردازی هوشمندانه که روح زندگی در آثار هنری می آفریند ، آلبوم عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر برش کاغذ و نورپردازی هوشمندانه که روح زندگی در آثار هنری می آفریند ، آلبوم عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید