واکسیناسیون برای بعضی گروه های شغلی در روسیه اجباری شد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، در حالی که انجام واکسیناسیون برای کارکنان بعضی گروه های شغلی در بیش از 25 منطقه روسیه، از جمله مسکو، اجباری شده وزیر صنایع این کشور هم از الزامی شدن واکسیناسیون برای کارگران موسسات صنعتی حمایت کرد.

واکسیناسیون برای بعضی گروه های شغلی در روسیه اجباری شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه در گفت وگو با این خبرگزاری گفت که این وزارتخانه از الزامی شدن واکسیناسیون علیه ویروس کرونا برای بخشی از کارکنان موسسات صنعتی این کشور حمایت می کند، برای اینکه در حال حاضر تنها یک چهارم (25 درصد) کارگران صنایع تحت پوشش واکسینه شده اند. وی در عین حال پیش بینی کرد که در آینده نزدیک بیش از نیمی از کارکنان بخش صنایع روسیه واکسن کرونا دریافت نمایند تا سلامت و ایمنی محیط های کاری آنها تضمین گردد.

مانتوروف یادآور شد که تا به امروز حدود 25 درصد از کارگران و کارکنان بخش های صنعتی روسیه در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند، 16 درصد آمادگی خود برای انجام واکسیناسیون را اعلام نموده و حدود 2.5 درصد افراد هم از این کار خودداری نموده اند. وی به این نکته هم اشاره نمود که بخش اعظم افراد واکسینه شده در برابر کرونا در میان متخصصان، کارشناسان دارای تحصیلات عالی و مقامات ارشد موسسات صنعتی هستند.

وزیر صنعت و تجارت روسیه تأکید کرد که با توجه به شرایط کنونی، الزامی شدن واکسیناسیون برای بخش اعظم افراد در موسسات صنعتی باعث حفظ جان کارگران این بخش خواهد شد و مسئولیت این کار برعهده کارفرمایان این بخش ها خواهد بود.

وی بعلاوه گفت که روسیه تا انتها امسال (میلادی) می تواند مقدار فراوری مجموعه واکسن های خود علیه کرونا را به سطح 45 میلیون دُز در ماه برساند.

در خبر دیگری گزارش شده که طبق اطلاعات سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه، تعداد مناطقی که فرایند رو به رشد موارد ابتلا به بیماری کووید-19 روبرو هستند و مسئله واکسیناسیون علیه کرونا برای بعضی گروه های شغلی اجباری خواهد شد، افزایش خواهد یافت.

طبق این اطلاعات، کارکنان بخش های خدمات تجاری، مراکز پذیرایی عمومی، مراکز درمانی، آموزشی، حفاظتی و انتظامی، سالن های آرایش، مراکز ورزشی، رانندگان وسایل نقلیه عمومی و تاکسی ها، و بعلاوه کارکنان موسسات فرهنگی و دفاتر دولتی جزو این گروه ها درنظر گرفته شده اند.

در حال حاضر الزامی بودن واکسیناسیون برای گروه های خاص مشاغل در بیشتر از 25 منطقه روسیه به اجرا گذاشته شده است. برای مثال در شهر مسکو و منطقه مسکو، حداقل 60 درصد کارکنان بخش های خدماتی باید واکسینه شده باشند.

به گفته مقامات روس، تنها راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و مصونیت یافتن جامعه، واکسیناسیون حداقل 60 درصد از شهفرایندان این کشور است.

میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه هم با اعلام اینکه تا به امروز بیش از 23 میلیون شهفرایند روس واکسینه شده اند، یادآور شده که در میان تمامی افرادی که در این کشور در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند، هیچ مورد مرگی گزارش نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 405

به "واکسیناسیون برای بعضی گروه های شغلی در روسیه اجباری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون برای بعضی گروه های شغلی در روسیه اجباری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید