شرایط شاخص آودگی هوای تهران امروز آدینه 15 مرداد 1400؛ کیفیت هوای مرکز در محدوده قابل قبول

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول است.

شرایط شاخص آودگی هوای تهران امروز آدینه 15 مرداد 1400؛ کیفیت هوای مرکز در محدوده قابل قبول

به گزارش ایسنا، براساس پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز آدینه (15مرداد 1400) در بیشتر منطقه ها کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است که ناشی از کاهش تردد خودرو ها در روز تعطیل و بعلاوه حاکمیت جو ناپایدار و پراکندگی آلاینده ها طی ساعات گذشته است.

با عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده ها محدود خواهد شد، حضور عوامل کافی در بعضی ساعات بعدازظهر هم سبب فراوری آلاینده ازن خواهد شد که به تبع آن برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بعضی منطقه ها دور از انتظار نخواهد بود. تا اواخر وقت جممه به تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد و بنابراین کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت.

کاهش تندی باد تا صبح روز شنبه (16 مرداد 1400) همراه با شروع تردد خودرو ها در نخستین روز هفته شرایط مناسب جهت تجمع آلاینده ها را فراهم خواهد نمود و کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت. افزایش تندی باد در طی روز سبب پراکندگی آلاینده ها خواهد شد، بااین حال با افزایش دما احتمال کاهش کیفیت هوا به علت فراوری و افزایش غلظت آلاینده ازن وجود خواهد داشت. با تداوم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی شنبه کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط قابل قبول در بیشتر منطقه ها پیش بینی می گردد.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ازن با میانگین 115 بود و هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 78 است و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 446

به "شرایط شاخص آودگی هوای تهران امروز آدینه 15 مرداد 1400؛ کیفیت هوای مرکز در محدوده قابل قبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط شاخص آودگی هوای تهران امروز آدینه 15 مرداد 1400؛ کیفیت هوای مرکز در محدوده قابل قبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید