چطور موی بچه ها را در خانه کوتاه کنیم؟

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، شیوع ویروس کرونا در کنار همه سختی ها و مشکلاتی که برای مردم جهان ایجاد کرد، باعث بروز تحولاتی در سبک زندگی افراد شد.

چطور موی بچه ها را در خانه کوتاه کنیم؟

به گزارش خبرنگاران، پرهیز از اجتماع و لزوم به حداقل رساندن ارتباطات چهره به چهره، خیلی ها را به این فکر انداخت که بسیاری از نیازهایشان در بیرون از منزل را خودشان در خانه تأمین کنند. این تلقی در نخستین هفته های همه گیری به شدت افراطی دنبال می شد تا جایی که برخی ها حتی نان را هم در خانه پختند تا در صف نانوایی نایستند.

یکی دیگر از کارهایی که در این شرایط در خانه ها تجربه شد، آرایشگری و کوتاه کردن مو بود. این طبع آزمایی را بیشتر زنان خانواده روی سر مردها امتحان کردند تا ببینند چند مرده حلاج اند. اما کوتاه کردن موی بچه ها پیچیدگی ها و دشواری هایی دارد که باعث می شود سخت تر از کوتاه کردن موی بزرگسالان باشد. در این گزارش می خواهیم ببینیم چطور می شود بدون درد و خونریزی، موی بچه ها را در خانه کوتاه کرد.

تجهیزات تان را تکمیل کنید

برای اصلاح مو باید قبل از هر چیز ابزار کارتان را جفت وجور کنید تا وسط کار معطل تکمیل آن نشوید. از قلم نیاندازید شما یک بمب ساعتی را روی صندلی گذاشته اید و ممکن است با طولانی شدن زمان اصلاح، از کوره در برود و بدقلقی کند. قیچی، شانه، گیره و کلیپس مو، روپوش، آب پاش و ماشین اصلاح و درجه هایش در صورتی که فرزند دلبندتان پسر است، مهم ترین وسایلی است که باید از پیش آماده کنید. اگر این وسایل را ندارید، خریدن آن یک معامله دو سر سود است، چون بعد از پایان کرونا هم می توانید از آرایشگر بخواهید از وسایل خودتان استفاده کند و امکان انتقال بیماری های واگیردار و پوستی را کاهش دهید.

محل مناسب را بیابید

اگر فکر می کنید نشاندن کودک جلوی تلویزیون راه بهتری برای سرگرم کردنش است، می توانید در آن قسمت خانه زیرانداز مناسب پهن کنید و صندلی را همان وسط بگذارید اما در غیر این صورت حمام انتخاب مطمئن تری است و دیگر اضطراب ریختن مو را نخواهید داشت. صندلی را در جایی قرار دهید که بتوانید دور سر بچه بگردید و آزادانه کارتان را انجام دهید، چون اگر فضای کافی نداشته باشید مجبور به خم شدن می شوید و این کار، تسلط تان را کمتر و احتمال لرزش دستتان را بیشتر می کند. نکته دیگر این که حتما از صندلی پشتی دار و نه از چهارپایه استفاده کنید، چون صاف ماندن طولانی مدت برای کودک ساده نیست.

شرایط بازی را فراهم کنید

از آنجا که صبر و تحمل بچه ها کمتر از ماست، برای این که راحت تر کارتان را انجام دهید، می توانید چند اسباب بازی محبوب کودک را به حمام بیاورید تا توجهش به آنها جلب شود.

برخی کتاب ها و مجلات ویژه بچه ها هم خاصیت ضدآب دارند و برای بچه ها کتاب دوست انتخاب خوبی است. سعی کنید خوش اخلاق باشید و نهایتا اگر کودک همچنان پایش را کرده بود توی یک کفش و با اصلاح موهایش موافق نبود، قول یک جایزه به او بدهید و بگویید هر چه همکاری کند، به نفعش است.

با برنامه باشید

درست است که تجربه اولتان است ولی طوری عمل نکنید که فاجعه انسانی پدید بیاید. بزرگ ترین اشتباهی که به عنوان یک آرایشگر می توانید مرتکب شوید این است که بدون استراتژی و نقشه، شروع به کوتاه کردن موها کنید. اول تصمیم بگیرید که می خواهید موها را چقدر کوتاه کنید، بعد موهای نقاط مختلف سر را به چند بخش کنارها، پشت، وسط و جلوی مو تقسیم بندی کنید. در مورد موهای بلند می توانید از گیره استفاده کنید و برای موهای کوتاه، چاره ای جز تقسیم بندی ذهنی ندارید. با این کار می توانید تصمیم بگیرید هر بخش را چقدر می خواهید کوتاه کنید. حواستان باشد موها بیش از حد کوتاه نشود. برای جلوگیری از کوتاهی بیش از حد، اول فقط نوک موها را کوتاه کنید و کم کم پیش بروید.

چتری ها را به باد ندهید

موی چتری یکی از بامزگی های غیرقابل انکار بچه هاست و این که چتری ها را به اندازه ای کوتاه کنید که هم روی چشم های کودک نیاید و اذیتش نکند و هم بیش از حد کوتاه نشود، نیازمند دقت است.

آن نکته تقسیم کردن موها در اینجا هم مهم است. مرزی را جلوی سر مشخص کنید و موهای جلوتر از مرز را به سمت پایین شانه کنید.

قیچی را بالای ابروها بگذارید و بدون لرزش دست تا پایان بروید. برای صاف تر در آمدن چتری ها، بهتر است با آب پاش کمی خیس شان کنید. البته موقع کوتاه کردن در نظر داشته باشید موی خیس و خشک از لحاظ اندازه با هم تفاوت دارند و وقتی مو خشک شود، چتری کمی بالاتر می ایستد.

فجازی را از قلم نیاندازید

در نهایت به عنوان راهکار آخر، از ویدئوهایی که در فضای مجازی در این باره به اشتراک گذاشته شده، نهایت استفاده را ببرید.

نمونه های خارجی برای آموزش کوتاهی مو پرشمار است و نیازی به دانستن زبان خارجی ندارید و تصاویر گویاست. البته اخیرا نمونه های وطنی هم منتشر می شود که آرایشگر هنگام آموزش توضیحاتی می دهد.

از ماشین غافل نشوید

برای کوتاه کردن موی پسرها مطمئن ترین راه استفاده از ماشین اصلاح است، چون کار با قیچی مهارت های خاص خود را می طلبد و یکدست در آوردن مو با آن کار سختی است. اما اگر از ماشین استفاده کنید کار ساده تری دارید. پشت سر، خط ریش و دور گوش ها را با درجه کم (از 4 تا 8) بزنید و بعد جلوی موها را با درجه بالا (حداقل 12) کوتاه کنید، بعد با درجه ای بین 8تا12 مرز بین پشت و جلوی سر را بزنید تا یکدست شود. کار با ماشین اصلاح نیاز به مهارت خاصی ندارد و تنها قلقش این است که باید ماشین را خلاف جهت خواب موها بکشید.

در روزهای همه گیری کرونا چطور بچه ها را به آرایشگاه ببریم؟

اگر هیچ جوری نتوانستید در خانه سر و ته ماجرا را هم بیاورید یا اقدام کردید و نتیجه تأسف بار بود، با رعایت نکات زیر به آرایشگاه بروید.

وقت قبلی بگیرید و سر ساعت به آرایشگاه بروید. ماسک کودک را فقط در زمانی بردارید که آرایشگر می خواهد موهای دور گوش ها را کوتاه کند. در مورد داشتن ماسک توسط آرایشگر هم حساس باشید. هر وسیله ای باید قبل از استفاده با الکل ضدعفونی شود، حتی دست آرایشگر. اگر وسایل خودتان را همراهتان ببرید که دیگر چه بهتر. مراقب باشید کودکتان دست هایش را به صورتش نزند و پس از رسیدن به خانه حتما حمام کند.

محمد وفایی - روزنامه نگار / ضمیمه چاردیواری روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 116

به "چطور موی بچه ها را در خانه کوتاه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور موی بچه ها را در خانه کوتاه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید