کاستاریکا٬ سرزمین عجایب

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، کاستاریکا به خاطر داشتن سبک زندگی راحت و سواحل گرمسیری٬ سالانه میزبان گردشگران بسیاری است. علاقه مندان به سفر های ماجراجویانه برای تماشا آتشفشان ها٬ قایق سواری در رودخانه ها و بسیاری کارهای ماجراجویانه دیگر به این مکان سفر می نمایند. این کشور کوچک میان دریای کارائیب و اقیانوس آرام واقع شده که به گردشگران امکان حمام آفتاب گرفتن در ماسه های سیاه و سفید سواحل و گشت و گذار در این منطقه را می دهد. زیباترین شهرهای آمریکا

کاستاریکا٬ سرزمین عجایب

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کاستاریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کاستاریکا از سن خوزه و آتشفشان ها و سواحل زیبای این کشور دیدن دیدن کنید.

آیا کنجکاوید که درباره سفر به کاستاریکا بیشتر بدانید؟ این مطلب به 5 سؤال اساسی درباره این مقصد معروف گردشگری در امریکای مرکزی؟ پاسخ می دهد. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

شما واژه پورا ویدا (Pura Vida) را برای کسی که کاستاریکا نبوده است٬ چطور توصیف می کنید؟

پورا ویدا که مستقیماْ به زندگی ناب (pure life) در انگلیسی ترجمه شده٬ توصیفی است که مردم کاستاریکا در زندگی روزمره و در زمینه های مختلفی استفاده می نمایند. کاربرد رایج آن در احوالپرسی عامیانه به اسم جواب سؤال حالت چطور است؟ دیده می گردد. این جمله بیشتر از توصیفی عادی٬ دیدگاه واقعی این مردم نسبت به زندگی است. مردم کاستاریکا مردمی خونگرم و با پذیرش بالا هستند و نگاه مثبت و شادی به زندگی دارند.

برترین زمان بازدید از آتشفشان پواس (poas) چه موقع است؟

برترین زمان بازدید از آتشفشان پواس صبح هاست. پارک ملی از ساعت 8 صبح باز می گردد. برترین ماه ها برای تماشا نمای واضح دهانه آتشفشان٬ ماه های فوریه٬ مارس و آوریل است.

آیا تورهای کانوپای (canopy) یا زیپ لاین گزینه خوبی برای تماشا جنگل بارانی است؟

تورهای کانوپای یا همان زیپ لاین ها روش فوق العاده ای برای بازدید از جنگل بارانی هستند. تماشا منظره ها با زیپ لاین٬ نفس گیر و به علت ترشح ناگهانی آدرنالین٬ تجربه بی نظیری خواهد بود.

کجا می گردد یک تنبل بغل کرد؟

در کاستاریکا باغ وحش زیادی وجود ندارد ولی پناهگاه های حیات وحش و مراکز مراقبت و نجات بسیاری برای حفاظت از حیوانات بیمار یا آسیب دیده وجود دارد. البته این مراکز بعد از بهبودی حیوانات را به حیات وحش برمی گردانند. این مراکز نجات با وزارت انرژی و محیط زیست کاستاریکا همکاری دارند. گرچه این اماکن پذیرای گردشگران است٬ اما اغلب اوقات اجازه بغل کردن تنبل را به گردشگران نمی دهند.

وزیر سابق محیط زیست کاستاریکا رنو کاسترو (René Castro) می گوید: ما می خواهیم قفس را کنار بگذاریم و ایده تعامل با تنوع زیستی در پارک های گیاه شناسی را به گونه ای طبیعی تقویت کنیم. ما حیوانات را به اسارت نمی گیریم و به هیچ وجه محصور نمی کنیم مگر آنکه برای نجات یا حفاظت از آنها باشد.

به هین خاطر مراکز نجات و حفاظت از حیات وحش در بین گردشگرانی که مشتاق از نزدیک تماشا تنبل ها هستند معروفیت دارند.

اغلب تنبل ها موقع عبور مردم از جاده ها و شهر ها قابل مشاهده اند. معمولاْ تنبل ها را خوابیده و یا آویزان از درخت در زیست گاه طبیعی اش می توان دید.

دو مسئله ای که اغلب بازدید نمایندگانی که برای اولین بار به کاستاریکا آمده اند٬ نمی دانند کدام است؟

زبان انگلیسی٬ زبان رایج این کشور است. در نظام آموزشی رایگان به همه بچه ها در مدارس٬ زبان انگلیسی آموزش داده می گردد. همه بچه ها با درک زبان انگلیسی عظیم می شوند. گرچه کاملاْ دوزبانه نمی شوند اما اکثراْ درک بالایی از زبان انگلیسی دارند. همچنین دولت کاستاریکا برنامه های زبان خارجی متنوعی را ارائه می دهد.

و در آخر اینکه کاستاریکا بسیاری از برترین مواد غذایی امریکای لاتین را فراهم می نماید. محصولات زراعی محلی٬ ارگانیک و با ماندگار بالا در کاستاریکا فراوان است و عمده مواد غذایی کاستاریکا به وسیله همین روش از فراوری به مصرف فراهم می گردد.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 455

به "کاستاریکا٬ سرزمین عجایب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاستاریکا٬ سرزمین عجایب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید