گیاهان دارویی آینده کشاورزی خراسان رضوی است

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 15 محور در توسعه گیاهان دارویی مطرح است، باید بعد از احصاء ظرفیت ها و داشته هایمان در این زمینه اولویت ها را تعیین کنیم.

گیاهان دارویی آینده کشاورزی خراسان رضوی است

محمد رضا اورانی در جلسه توسعه کشت گیاهان دارویی که با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر باغبانی و کارشناسان در این حوزه برگزارشد طی سخنانی اظهار کرد: گیاهان دارویی آینده استان است و می توان در حوزه کشاورزی استان، کشت های گلخانه ای و کشت گیاهان دارویی را توسعه داد.

وی اضافه کرد: 15 محور در توسعه گیاهان دارویی مطرح است، باید بعد از احصاء ظرفیت ها و داشته هایمان در این زمینه اولویت ها را تعیین کنیم و برای دریافت نتیجه، باید ببینیم در چه جایی حلقه های موجود را می توان تکمیل کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به کشت زعفران گفت: 500 هزار خانوار از 80 درصد سطح زیر کشت زعفران در خراسان رضوی ارتزاق می کنند.

وی درباره تسهیلات هزار میلیارد تومانی زعفران نیز بیان نمود: باید برای تسهیلات شرط بگذاریم مثلا برای صادر کننده ای که مستقیم از کشاورز خرید کند و جهاد کشاورزی آن کشاورز را تایید کند و یا اینکه مثلا در تعرفه هوایی برای صادرات بسته های کوچک زعفران، صادرکننده را حمایت کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاوری خراسان رضوی، محمد رضا اورانی بیان نمود: صادر کننده های زعفران باید تحت یک تشکل ساماندهی شوند و جهاد کشاورزی کسانی را حمایت کند که در قالب یک هولدینگ و یا برند، صادرات زعفران را انجام می دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 367

به "گیاهان دارویی آینده کشاورزی خراسان رضوی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهان دارویی آینده کشاورزی خراسان رضوی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید