24 تکنیک ساده و مؤثر برای داشتن زندگی بهتر

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، بسیاری از افراد عادت دارند زندگی خود را سخت تر از آن چیزی که هست بنمایند. ما انسان ها هیچ وقت هیچ چیز را آسان نمی کنیم. اگرچه همه ما دوست داریم زندگی بهتر و شادتری داشته باشیم، با این وجود کارهایی انجام می دهیم که مانع از مسروری ما می شوند. ما معمولا بیش از حد کوشش می کنیم تا به چیزی دست پیدا کنیم و زندگی ما بهتر گردد. اما واقعیت تلخ این است که چیزهایی که برای رسیدن به آن ها کوشش می کنیم، آن طور که تصور می کنیم ما را مسرور نمی نمایند.

24 تکنیک ساده و مؤثر برای داشتن زندگی بهتر

داشتن برنامه برای آینده مهم است، اما دلیلی ندارد که زندگی و خشنودی امروزمان را فدای آینده ای کنیم که هیچ کس از آن خبر ندارد. هیچ کدام از ما نمی دانیم که چند سال دیگر عمر می کنیم و آیا فردایی هست یا نه، پس چرا از لحظه لحظه ی زندگی مان بهره نبریم؟ در این مقاله قصد داریم ترفندهایی که به داشتن زندگی بهتر و شادتر یاری می نمایند را به شما معرفی کنیم. در ادامه با خبرنگاران مگ همراه باشید.

1. افرادی که در فضای مجازی شما را ناراحت می نمایند، آنفالو کنید

همه ما در فضای مجازی دست کم یک نفر را می شناسیم که دست از غر زدن بر نمی دارند و مدام با دیگران و حتی شما جر و بحث می نمایند. حتی اینفلوئنسرها هم از این قضیه مستثنا نیستند و ممکن است باعث شوند احساس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید. پس بهترین کار این است که از همین الان (البته بعد از خواندن این مقاله!) آنفالو کردن این افراد را آغاز کنید. وارد اینستاگرام یا فیسبوک شوید و افرادی که باعث ناراحتی شما می شوند را فورا آنفالو کنید.

2. افراد شاد و الهام بخش را دنبال کنید

زمانی که افراد منفی را از شبکه های اجتماعی حذف کردید، نوبت به دنبال کردن افراد مثبت و الهام بخش می رسد. در فضای مجازی سرچ کنید و اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که باعث افزایش شادی و امیدواری در شما می شوند .

افرادی را دنبال کنید که به برابری اهمیت می دهند، همواره مثبت اندیش هستند و به دنبال انجام کارهای خیر هستند. این افراد باعث بهبود خلقیات و اعتماد به نفس شما می شوند و شما را بر تحریک می نمایند تا عملکرد بهتری داشته باشید و کارهای بهتری انجام دهید .

  • چطور شاد بودن را در سال 2021 تجربه کنیم؟

3. مدت زمانی که در فضای مجازی هستید را محدود کنید

اینکه در پیچ تان اینفلوئنسرهای خوبی را فالو نموده اید، به این معنی نیست که بیست و چهار ساعته در اینستاگرام و فیسبوک وقت بگذرانید. فضای مجازی را به عنوان غذاهای فرآوری شده (که برای بدن مضر هستند) تصور کنید.

اینکه هر از گاهی مقدار کمی خوراکی های شیرین یا چرب بخورید، ایرادی ندارد؛ اما اگر هر روز صبح، ظهر و شب این مواد غذایی ناسالم را بخورید، این موضوع تأثیر منفی بر روی سلامت جسم شما می گذارد . فضای مجازی هم همین طور است. اگر مدت زمان کمی را صرف گشتن در آن بکنید، ایرادی ندارد. اما اگر بیش از حد درگیر آن شوید، سلامت روانی شما به خطر میفتد.

  • آیا تکنولوژی ما را افسرده تر می نماید؟ متخصصین پاسخ می دهند

4. با کسانی که شما را ناراحت یا ناامید می نمایند، معاشرت نکنید

فضای مجازی بخش عظیمی از زندگی همه ی ما را تشکیل داده است، اما افرادی که در واقعیت با آن ها رفت وآمد می کنیم هم می توانند تأثیرات منفی به مراتب بیشتری بر روی ما بگذارند.

اگر در اطرافیان شما فردی وجود دارد که تأثیر منفی بر زندگی شما می گذارد، مانع از شما در شناخت توانایی هایتان می گردد و همواره به هر دلیلی باعث ناراحتی شما می گردد، باید یک تصمیم آگاهانه بگیرید و وقت کمتری را با او بگذرانید. اگر دوستتان شرایط سخت و ناراحت نماینده ای را می گذراند، احتیاجی نیست ارتباطتان را به طور کامل با او قطع کنید، بلکه می توانید مدت زمانی که با او می گذرانید را کم کنید.

5. نه گفتن را یاد بگیرید

یاد دریافت مهارت نه گفتنن باعث می گردد زندگی بهتر و بی درسرتری داشته باشید. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که برای اینکه دیگران از شما ناراحت نشوند به آن ها نه نمی گویید، باید به شما بگوییم که احتمالا دچار ترس از دست دادن یا اختلال فومو (FOMO) هستید. بهتر است هرچه سریع تر به فکر تمرین نه گفتن باشید.

مهارت نه گفتن چیزی نیست که یک شبه آن را یاد بگیرید، بلکه باید این مهارت را به تدریج در خودتان تقویت کنید. از همین امروز آغاز کنید و اگر موقعیتی پیش آمد که باید نه بگویید، به طور مثال یکی از دوستانتان از شما خواست کاری را برایش انجام دهید اما شما وقتش را ندارید، خیلی راحت و مودبانه درخواست او را رد کنید. حواس تان باشد هنگام تمرین نه گفتن همه چیز را رد نکنید و فقط کارهایی را رد کنید که برای انجامشان وقت ندارید یا انجام دادن آن ها را دوست ندارید.

6. بله گفتن را یاد بگیرید

اگر عادت نموده اید که به همه چیز مثل امتحان کردن چیزهای جدید، دیدار با افراد جدید یا بیرون رفتن با دوستان نه بگویید، باید بله گفتن را تمرین کنید و با این کار یک تغییر مثبت در زندگی ایجاد کنید. از منطقه امنتان خارج شوید. بیرون بروید، با دیگران معاشرت کنید و فرصت های جدید و متفاوت را بپذیرید.

7. به اندازه کافی مایعات بنوشید

برخی از بیماری ها که ممکن است شما هم دچار آن ها باشید، ناشی از هیدراته بودن یا کم آبی بدن است. بیشتر ما در طول روز به اندازه کافی آب نمی نوشیم. سعی کنید صبح که از خواب بیدار می شوید، یک لیوان آب بنوشید (اگر چند قطره لیموترش تازه به آب اضافه کنید که بهتر هم می گردد) و در طول روز هم به اندازه کافی آب و مایعات بنوشید. نوشیدن چای گیاهی روش بسیار خوبی برای تأمین مایعات لازم بدن است.

8. بدنتان را با خوراکی های سالم و مغذی تغذیه کنید

بسیاری از افراد با خوردن شیرینی جات، نمک یا غذاهای چرب احساس خوبی پیدا می نمایند و از آن ها لذت می برند، اما باید به شما بگوییم که این نوع خوراکی ها برای بدن به شدت مضر هستند. به جای این خوراکی های ناسالم، سبزیجات و میوه های تازه بخورید. توجه داشته باشید که کم خوردن، به طور مثال فقط خوردن سالاد هم مضرات خاص خودش را دارد، چون بدن شما به مواد مغذی مختلفی احتیاج دارد تا بتواند به درستی عمل کند.

9. هر از گاهی غذاهای بد و ناسالم بخورید!

میوه و سبزیجات باید بخش اصلی رژیم غذایی شما را تشکیل بدهند، اما لازم نیست همواره غذاهای سالم بخورید. واقعیت این است که می توانید گاهی اوقات غذاهایی که بد یا ناسالم تلقی می شوند را بخورید؛ وگرنه از غذاهای سالم زده می شوید . هر از چند گاهی خودتان را مهمان یک غذای ناسالم بکنید و بدون عذاب وجدان دریافت، از خوردن آن لذت ببرید.

10. با حیوانات وقت بگذرانید

مطالعات متعدد به این نتیجه رسیده اند که افرادی که حیوان خانگی دارند، نسبت به سایر افراد شادتر هستند. اگر شما هم حیوان خانگی دارید، وقت بیشتری با حیوانتان بگذرانید. نوازش کردن حیوانات می تواند به شدت آرام بخش باشد.

اگر حیوان خانگی ندارید، لازم نیست فورا و فقط برای اینکه در این لیست واقع شده است، اقدام به دریافت حیوان خانگی کنید. توجه داشته باشید که حیوانات خانگی به مراقبت زیادی احتیاج دارند، پس اگر وقت کافی ندارید یا مسؤولیت پذیر نیستید، از دریافت حیوان خانگی خودداری کنید.

11. وقت بیشتری را در فضای آزاد بگذرانید

وقت گذراندن در فضای آزاد یکی دیگر از فعالیت هایی است که به داشتن زندگی بهتر یاری می نماید. تحقیقات نشان داده اند که رایحه های طبیعی مانند بوی چمن نقش به سزایی در افزایش شادی دارند. بیرون بروید و اجازه دهید نور آفتاب روی پوستتان بتابد.

12. گاهی اوقات به تنهایی وقت بگذرانید

برای تنهایی خود ارزش قائل شوید. همه ما به تنهایی احتیاج داریم تا یک گوشه بنشینیم و اتفاقاتی که در زندگی مان گذشته را مرور کنیم. خودتان را مهمان یک فنجان قهوه کنید. فیلم ببینید و از تنهایی نهایت استفاده را بکنید.

13. تمرینات انعطاف پذیری را انجام دهید و ورزش کنید

مطمئنا شما هم از فواید ورزش برای سلامتی خبر دارید. فرقی ندارد چه تمرینی را انجام دهید، در هر صورت ورزش کردن باعث می گردد احساس بهتری پیدا کنید. شنا کردن، دویدن، پیاده روی کردن و… همگی برای شما مفید هستند. پس از ورزش کردن برای داشتن زندگی بهتر غفلت نکنید.

  • 17 فایده باورنکردنی مدیتیشن برای سلامت ذهن و جسم

14. شب ها زودتر بخوابید

اگر شب ها کمی زودتر به رخت خواب بروید، تفاوت قابل توجهی در کیفیت زندگی ایجاد می گردد. خوابیدن به اندازه کافی فواید زیادی دارد و باعث می گردد پرانرژی تر شوید و خلق وخویتان بهتر گردد.

  • 17 راز جالب برای اینکه شب ها سریع تر خواب تان ببرد

15. دور و اطرافتان را مرتب کنید

اگر محیط اطرافتان شلوغ باشد، گیج می شوید و ذهنتان درگیر می گردد. یک روز را صرف تمیز و مرتب کردن محیط اطرافتان کنید و تمام چیزهایی به درد نخور را دور بیندازید.

  • 8 بخش بسیار کثیف خانه و نحوه تمیز کردن اصولی آن ها

16. به یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود زنگ بزنید

ارتباط با دیگران یکی از مهم ترین عوامل در داشتن زندگی بهتر است. اما گاهی اوقات به دلیل مشغله زیاد و درگیری در روزمره فراموش می کنیم با عزیزانمان تماس بگیریم و جویای احوالشان شویم. همین امروز تلفن را بردارید و به مادر یا یکی از دوستانتان زنگ بزنید و به آن ها بگویید که چقدر دوستشان دارید.

17. از دیگران تعریف کنید

دفعه بعد که دیدید لباس کسی زیبا است یا کار خوبی انجام داده است، این را به خود او بگویید. این موضوع باعث می گردد آن ها خشنود شوند. اینکه بدانید باعث خشنودی دیگران شده اید، خودتان را هم شاد می نماید.

18. شکرگزاری کردن را تمرین کنید

بر روی چیزهایی که برای آن ها شکرگزار هستید، تمرکز کنید. سعی کنید هر روز سه اتفاق خوبی که برایتان رخ داده را یادداشت کنید و برای این کار به دنبال اتفاقات خیلی عظیم نباشید . برای اینکه خودتان و خانواده تان سالم هستید و سقفی بالای سرتان هست، خدا را شکر کنید. تبدیل شکرگزاری به عادت باعث می گردد همواره به دنبال چیزهای مثبت در زندگیتان باشید.

19 یکی از افرادی که در حقتان اشتباه نموده را ببخشید

اگر از دیگران کینه به دل بگیرید، اولین کسی که اذیت می گردد خودتان هستید. بخشیدن کسی که در حقتان بدی نموده یعنی او را فراموش کنید و دیگر به او و کار بدی که نموده فکر نکنید. این کار باعث می گردد زندگی بهتر و آرام تری داشته باشید.

20. خودتان را ببخشید

اگر به خاطر کاری که نموده اید یا ننموده اید مدام خودتان را سرزنش کنید، دچار افسردگی می شوید و کم کم احساس تنفر از خود در شما ریشه می نماید. اگر در گذشته اشتباهی نموده اید، این نکته را قبول کنید که نمی توانید گذشته را تغییر دهید. به جای حسرت خوردن، از اشتباهاتتان درس بگیرید و با خودتان مهربان تر باشید.

  • 9 علت و نشانه احساس تنفر از خود و 7 توصیه فوق العاده مؤثر برای مقابله با آن

21. یک کتاب خوب بخوانید

غرق شدن در ماجرای یک کتاب و فراموش کردن مسائل و دغدغه های زندگی خود حتی برای مدت کوتاه می تواند لذت بخش باشد. اگر کتاب خواندن را دوست دارید اما برای آن وقت ندارید، در اولین فرصت یک کتاب خوب تهیه کنید و آغاز به خواندن آن بکنید.

22. برای خودتان چیزی که دوست دارید را بخرید

این موضوع درست است که خشنودی ما نباید وابسته به چیزهای مادی باشد، با این حال اگر هر از گاهی برای خودتان چیزی بخرید که مدتی است آن را می خواهید، زندگی شما بهتر و باکیفیت تر می گردد و شادیتان افزایش پیدا می نماید. مطمئن باشید زمانی که چیزی که بعد از مدت ها می خواستید را بخرید، شادی بی نظری را تجربه خواهید کرد.

23. به کسی که دوستش دارید، ابراز علاقه کنید

به دوستان یا اعضای خانواده خود ابراز علاقه کنید و به آن ها بگویید که چقدر دوستشان دارید و چقدر برایتان مهم هستد. این کار علاوه بر اینکه حس خوبی به آن ها می دهد، باعث می گردد حال خودتان هم خوب گردد.

24. یک غذای خوشمزه برای خودتان و اعضای خانواده تان درست کنید

بیشتر وقت ها به دلیل مشغله زیاد به دنبال تهیه غذاهای ساده و آسان هستیم. به جای این کار می توانید وقت بیشتری را صرف آشپزی کنید و یک غذای خوشمزه و جدید درست کنید و در کنار اعضای خانواده از خوردن آن لذت ببرید. سعی کنید حتما شب ها که همه اعضای خانواده در منزل هستند، کنار یکدیگر شام بخورید و با یکدیگر درباره اتفاقاتی که در طول روز برایتان افتاده، صحبت کنید.

نکته پایانی

در این مقاله به معرفی کارهایی پرداختیم که به داشتن زندگی بهتر یاری می نمایند. از جمله کارهایی که به داشتن زندگی بهتر و شادتر یاری می نمایند می توانیم به ابزار علاقه به عزیزان، تمرین نه گفتن، دنبال کردن افراد مثبت در فضای مجازی و کتاب خواندن اشاره کنیم.

شما برای بهتر کردن زندگیتان چه می کنید؟

منبع: a conscious rethink, the simple dollar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 138

به "24 تکنیک ساده و مؤثر برای داشتن زندگی بهتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "24 تکنیک ساده و مؤثر برای داشتن زندگی بهتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید