456طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در قم وجود دارد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، سیجانی گفت: بر اساس آخرین پایش اجرا شده، 456 طرح صنعتی در استان قم با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در حال ساخت است.

456طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در قم وجود دارد

به گزارش خبرنگاران از قم،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، بیان نمود: با بهره برداری از این طرح های صنعتی برای حدود 13 هزار تن از افراد جویای کار در بخش های فراوریی اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد و حجم فعالیت های مالی استان قم افزایش چشمگیری می یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به این که تا به امروز برای ایجاد طرح های یاد شده در قم حدود 51 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرا شده است، افزود: با این وجود برای تکمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در قم به 40 هزار و 777 میلیارد ریال سرمایه گذاری نو احتیاج است.

سیجانی با بیان این که تکمیل طرح های نیمه تمام فراوریی به خصوص آن هایی که پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارد در اولویت برنامه های مالی استان است، ادامه داد: برای حمایت از سرمایه گذاران در این بخش، با مشارکت بانک های استان به متقاضیان تسهیلات پرداخت می گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تاکید نمود: شاخص های عملکرد صنعت استان طی هفت ماه سپری شده از سال جاری به خصوص دربخش صدور جواز تاسیس که رغبت به سرمایه گذاری نو را نشان می دهد، نشان گر حرکت رو به رشد اقتصاد استان در حوزه فراوری است.

سیجانی گفت: درکنار حمایت از بهره برداران واحد های فراوریی نیمه تمام استان برای راه اندازی هرچه سریعتر این واحدها، صدور مجوز های قانونی لازم برای ایجاد واحد های صنعتی نو و پیشرفته در شهرک های صنعتی استان با رعایت نکات زیست محیطی و توجه به احتیاج های بازار، در جریان است.

حجم سرمایه گذاری اجرا شده برای واحد های صنعتی قم حدود 80 هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه گذاری اجرا شده در حدود 2 هزار و 400 واحد صنعتی و فراوریی استان برای بیش از 60 هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، فراوری و اشتغال دارد.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 578

به "456طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در قم وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "456طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در قم وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید