PS5 با یک طراحی جدید می آید

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، اخیراً وبسایت خبری تایوانی DigiTimes گزارشی منتشر نموده است که ادعا می نماید تأمین نمایندگان اصلی تراشه های و قطعات محصولات سونی همچون TSMC قصد دارند فراوری کنسول PS5 جدیدی را در سه ماهه دوم و سوم سال آینده میلادی (2022) شروع نمایند، که به نظر می رسد یک نسخه بازطراحی شده کامل از این کنسول بازی محبوب باشد. طبق این گزارش، منابع زنجیره تأمین ادعا نموده اند که PS5 بازطراحی شده قرار است با یک پردازنده مرکزی 6 نانومتری سفارشی ساخت شرکت AMD ارائه گردد.

PS5 با یک طراحی جدید می آید

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبسایت videogameschronicle، به احتمال زیاد طراحی مجدد کنسول PlayStation 5 کاملاً متمرکز بر اجزای سازنده داخلی محصول خواهد بود، بنابراین می توان گفت که PS5 بازطراحی شده، از تغییرات خارجی قابل توجهی برخوردار نیست. از طرف دیگر، سونی نیز اخیراً اعلام نموده است بعید به نظر می رسد در سال اقتصادی فعلی این شرکت که در 31 مارس 2022 به سرانجام می رسد، لوازم کنسول PS5 شاهد تغییرات خاصی باشد. پس می توان نتیجه گرفت که شرکت سونی، حداقل از نیمه دوم سال 2022، تغییراتی را در کنسول بازی PlayStation 5 فعلی در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگاران، به دنبال انتشار گزارش های اقتصادی متعلق به PlayStation، هیروکی توتوکی، ندیر اقتصادی شرکت سونی گفت که این شرکت در حال آنالیز راه چاره های مختلف برای یاری به حل بحران کمبود جهانی اجزای سخت افزاری از جمله تغییر در طرح های سخت افزاری بالقوه یا حمایت از تأمین کنندگان ثانویه، است. وی در این خصوص گفت: همانطور که قبلا اشاره کردیم، هدف ما رسیدن به فروش بیشتر از PS4، در سال دوم است. اما آیا می توانیم عرضه را به شدت افزایش دهیم؟ نه، این احتمال وجود ندارد. کمبود تراشه های نیمه هادی یکی از موانع اصلی ماست، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر حجم فراوری تأثیر می گذارد. بنابراین، در حال حاضر ما تنها می خواهیم به هدف فروش 14.8 میلیون دستگاه در سال برسیم که رکورد PS4 در دومین سال فروش بود.

هیروکی توتوکی، به طور خاص در خصوص کمبود تراشه های نیمه هادی که بر تمام صنایع الکترونیک مصرفی از تلفن های هوشمند گرفته تا اتومبیل ها تأثیر گذاشته، گفت که شرکت سونی قابلیت هایی را در اختیار دارد که می تواند به یاری آن ها با این مشکل کنار بیاید. به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: به عنوان مثال، ما می توانیم منابع تأمین ثانویه ای پیدا کنیم یا با تغییر طراحی محصولات برمشکل کمبود تراشه ها غلبه کنیم. این شرایط درحالی شکل گرفته است که به دنبال تقاضای بی سابقه مصرف کنندگان برای خرید PS5، سونی ادعا کرد که این شرکت بزرگترین عرضه کنسول بازی در همه زمان ها را ثبت نموده است.

طبق گفته سونی، PS5 در سه ماهه اول عرضه خود، 4.5 میلیون دستگاه و 3.3 میلیون دستگاه دیگر را نیز در سه ماهه منتهی به 31 مارس 2021، به فروش رسانده است. این بدان معناست که فروش کل این محصول در دو سه ماهه اول از زمان عرضه در نوامبر سال 2020 به 7.8 میلیون دستگاه رسیده است که از فروش کل 7.6 میلیون دستگاه پلی استیشن 4 در همان بازه زمانی بالاتر است.

جیم رایان، مدیر عامل شرکت سرگرمی تعاملی سونی از تضمین اینکه این شرکت قادر خواهد بود تقاضای PS5 را تا فصل تعطیلات سال 2021 تأمین کند، خودداری کرد و در مصاحبه ای که در فوریه با نشریه فایننشال تایمز انجام داد، با بیانی طنز گفت که ما چوب های جادویی زیادی نداریم که بتوانیم تکان دهیم. با این حال جیم رایان وعده داد که شرایط عرضه در طول سال بهبود خواهد یافت. وی در این خصوص اضافه کرد: شرایط عرضه در طول سال 2021، هر ماه بهتر خواهد شد. سرعت پیشرفت در زنجیره تامین در طول سال بهبود خواهد یافت، بنابراین تا زمانی که به نیمه دوم سال 2021 برسیم، شما واقعاً آمار و ارقام بسیار مناسبی را خواهید دید.

منبع: فرارو
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 384

به "PS5 با یک طراحی جدید می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "PS5 با یک طراحی جدید می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید