آن ها، قسمت چهارم؛ عروسک مفت

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، خبرنگارانـ قسمت چهارم سریال آن ها به کارگردانی میلاد جرموز و تهیه کنندگی پرویز پرستویی پنجشنبه 27 خرداد 1400 وارد شبکه نمایش خانگی شد. در قسمت چهارم این سریال که عروسک مفت نام دارد، شیرین اسماعیلی، ماهان مرادی، مهران هادی و میلاد قنبری به ایفای نقش می پردازند.

آن ها، قسمت چهارم؛ عروسک مفت

در خلاصه داستان قسمت چهارم سریال آن ها آمده است:

زن عروسکی را به خانه می برد که چیزی درباره اش نمی داند...

شیوا که از شوهرش جدا شده است، بعد از قرارش با حسام یک عروسک از او هدیه می گیرد. شیوا حضانت پسرش را از شوهر سابقش گرفته است و در خانه عظیم او هم زندگی می نماید. خانه ای که درحال بازسازی است و بسیار سوت و کور و رعب انگیز به نظر می رسد. شیوا عروسک را به پسرش می دهد. پسربچه وارد یک بازی با عروسک می گردد. عروسکی عجیب که پسر بچه را می ترساند. راه رفتن های بی موقع پسربچه در خانه توجه شیوا را جلب می نماید. شیوایی که خودش در کش و قوسی وهم انگیز در تماس با حسام است.

شیوا چند بار پسرش را به اتاقش بر می گرداند؛ اما بعد از چندی در گوشه دیگری از خانه پیدایش می نماید. دوربین مدار بسته خانه حسام را بیرون در نشان می دهد و وقتی شیوا می رسد، خبری از او نیست. شیوا مدام با حسام در تماس است؛ اما این تماس ها غریب و غریب تر می گردد. گاهی حسام پاسخ می دهد و می گوید که پشت در است، گاهی ابراز دلتنگی می نماید و گاه با صدای خواب آلود از همه چیز ابراز بی خبری می نماید. شیوا در توهمی عجیب گیر نموده است، جایی که لحظه ای دست پسرش در دستش است و وقتی سر بر می گرداند، دست عروسک را گرفته است، پنجره ها باز و بسته می شوند و پیغام های عجیب و غریب برایش می آید. دیگر به هیچ چیز نمی تواند اعتماد کند و هیچ چیز سر جایش نیست.

قسمت چهارم آن ها قسمت جذابی است که کارش را در ژانر وحشت خوب پیش می برد. دلهره شخصیت شیوا از بی منطقی و رعب انگیزی وقایع پیرامونش به خوبی به تماشاگر هم منتقل می گردد. تعلیق در بیشتر سکانس ها حکم فرماست و هر لحظه امکان وقوع هر اتفاقی می رود. اتفاقی ترسناک و دلهره آور.

در میان چهار قسمتی که از این سریال تا به امروز منتشر شده است، قسمت چهارم بهترین ساختار را دارد، با ریتمی مناسب روایتش را پیش می برد و در تعلیقی کش دار بیننده را نگه می دارد. به لحاظ ساخت و پرداخت بصری نیز قسمت چهارم بسیار خوب عمل می نماید. امین جعفری تصاویر نابی را به ثبت رسانده است.

آن ها بدون استفاده بی رویه از افکت های صوتی و تصویری مرسوم که از طریق آن ها معمولاً سعی در القای ترس دارند، روایت رمزآلود خودش را پیش می برد و مخاطب نیز از این وهم و سرگردانی است که با داستان همراه می گردد و با تعلیقی که ایجاد می گردد، دچار ترس و دلهره می گردد. این بهترین ویژگی آن ها در این قسمت است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 389

به "آن ها، قسمت چهارم؛ عروسک مفت" امتیاز دهید

1 کاربر به "آن ها، قسمت چهارم؛ عروسک مفت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آن ها، قسمت چهارم؛ عروسک مفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید