انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر همدیگر را پوشش می دهند ، کاهش هزینه ها، بهترین فایده برگزاری انتخابات مشترک خبرنگاران

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، رئیس شورای سیاسی حزب اسلامی کار، برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را یک مزیت دانست و آن را موثر در کاهش هزینه های انتخاباتی مطرح نمود.

انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر همدیگر را پوشش می دهند ، کاهش هزینه ها، بهترین فایده برگزاری انتخابات مشترک خبرنگاران

محسن سرخو، عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران، پیرامون اهمیت انتخابات شوراهای شهر و برگزاری همزمان آن با انتخابات ریاست جمهوری بیان نمود: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به جهات مختلف از اهمیت بالایی برخوردار هستند. انتخابات ریاست جمهوری که تقریباً مهم ترین انتخابات کشور است و در جای خودش محفوظ است. شوراها نیز به علت تصمیم گیری در امور شهری و شهرداری ها از جایگاه بسیار مهمی برخوردار هستند.

رئیس شورای سیاسی حزب اسلامی کار در ادامه با اشاره به کاهش هزینه ها به عنوان مهم ترین مزیت برگزاری همزمان این دو انتخابات گفت: انتخابات شوراهای شهر یکی از نمونه های عینی و قابل توجه مشارکت عمومی مردم در معین سرنوشت و فعالیت های شهر و محله های آن است. یکی از مزایای برگزاری مشترک انتخابات شوراهای شهر با ریاست جمهوری، کاهش مربوط به هزینه ها است. بالاخره در هر انتخاباتی که برگزار می کنیم یک سری هزینه ها به آن مرتبط است که فرمانداری ها و وزارت کشور متحمل آن ها می شوند. وقتی این انتخابات یکی می شود؛ چه برای حضور مردم و چه برای تعطیل کردن اماکنی که از آن ها به عنوان حوزه اخذ وشمارش رأی استفاده می شود و یا افرادی که درگیر این فرایند می شوند با توجه به این که بیشتر این افراد نیز به طور خاص برای انتخابات شوراها استخدام نشده اند، صرفه جویی در هزینه ها و وقت نیروها اتفاق می افتد. به همین دلیل به نظر تصمیم درستی بوده است که چهار انتخابات به صورت دو به دو و مشترک برگزار شود.

این سیاستمدار اصلاح طلب درپایان درباره هم پوشانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها می توانند به همدیگر کمک بکنند. یعنی کسانی که می آیند و به شوراهای شهر رأی می دهند، یک نگاهشان به کاندیدهای ریاست جمهوریشان هم است و بالعکس کسانی که برای رأی دادن به کاندید ریاست جمهوری به حوزه اخذ رأی می آیند نگاهی به نامزدهای شوراهای شهر نیز دارند. به همین جهت این دو انتخابات همدیگر را پوشش می دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 234

به "انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر همدیگر را پوشش می دهند ، کاهش هزینه ها، بهترین فایده برگزاری انتخابات مشترک خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر همدیگر را پوشش می دهند ، کاهش هزینه ها، بهترین فایده برگزاری انتخابات مشترک خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید