نوری: طرح نظام پرداخت همسان کارکنان دولت در سال 1401 اجرایی می گردد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست با جمعی از فرهنگیان شهرستان تربت حیدریه گفت طرح نظام پرداخت همسان کارکنان دولت تدوین و در سال 1401 اجرایی خواهد شد.

نوری: طرح نظام پرداخت همسان کارکنان دولت در سال 1401 اجرایی می گردد

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمانه با جمعی از فرهنگیان شهرستان تربت حیدریه ضمن ابراز امیدواری برای خدمت صادقانه در راه علم و دانش و تربیت آینده سازان ایران عزیز گفت: نگاه جامعه به معلمان است، اگر معلمان نبودند امروز شاهد حضور دانشمندان در حوزه های مختلف هسته ای، سلولهای بنیادین و... نبودیم.

وی با اشاره به جایگاه مهم رسانه در یاری به آموزش و پرورش توضیح داد: رسانه ها یکی از ارکان مهم فرایند تعلیم و تربیت هستند که باید با برجسته سازی فعالیت های معلمان، اختراعات و نوآوری های دانش آموزان و ایثار و نیکوکاری اولیا و خیرین نیک اندیش در جهت بالندگی جامعه نقش ایفا نمایند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد: مقدار کار مفید معلمان نسبت به سایر کارکنان دولت بیشتر است و این مهم نیز در ایام شیوع ویروس کرونا با توجه به حجم بالای فعالیت آنها در ارائه آموزش های مجازی مضاعف شده است.

نوری با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی علی الخصوص در حوزه آموزش و پرورش یادآور شد: میانگین سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در ابتدای انقلاب کمتر از 1.5 متر مربع بوده است که اکنون این عدد به 5.2 مترمربع ارتقا یافته است.

عضو کابینه دولت سیزدهم بعلاوه تأکید کرد: کتاب های درسی دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی باید مبتنی بر کارآفرینی و در جهت شکوفاسازی خلاقیت دانش آموزان باشند.

نوری متولی اصلی پیگیری امور پیشکسوتان را سازمان های تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری دانست و گفت: با این حال این موضوع رافع مسئولیت آموزش و پرورش در جهت تکریم بازنشستگان نمی باشد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به بعضی از جزئیات طرح نظام پرداخت همسان کارکنان دولت گفت: این طرح به وسیله سازمان امور اداری و استخدامی تهیه و در سال 1401 اجرایی خواهد شد، برای طرح رتبه بندی معلمان نیز در سال آینده 25 هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.

وی بعلاوه اضافه کرد: در کوشش هستیم با مدیریت صحیح و انجام فعالیت های مالی موثر، صندوق ذخیره فرهنگیان را به سوددهی مناسب برسانیم.

نوری بعلاوه با اعلام این که پیگیری هایی در مورد معین تکلیف نیروهای مشمول این طرح صورت گرفته بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته مجوز صدور احکام نیروهای نیازمند معین تکلیف به زودی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی صادر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در انتها با بیان این که شعار اصلی دولت مردمی سازی است تأکید کرد: در راستا این شعار کوشش خواهیم کرد عدالت آموزشی و تربیتی و نیز نصیب برابر آموزشی را در منطقه ها کمتر برخوردار، مرزی و عشایری توسعه دهیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 729

به "نوری: طرح نظام پرداخت همسان کارکنان دولت در سال 1401 اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوری: طرح نظام پرداخت همسان کارکنان دولت در سال 1401 اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید