بازگویی حقایق مذاکرات وین و مسائل احیای برجام

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، شبکه پرس تی وی با پخش قسمت جدیدی از مجموعه مستند 10دقیقه از بعضی حقایق مذاکرات ایران و قدرت های جهانی برای احیای برجام سخن می گوید.

بازگویی حقایق مذاکرات وین و مسائل احیای برجام

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی، این بخش از مستند 10 دقیقه به این واقعیت می پردازد که هر چند روسای جمهور ایران و آمریکا چالش اصلی در احیای برجام را فقط برداشتنِ قدم اول از سوی طرف دیگر عنوان می نمایند، اما مشکلاتی اساسی تر بر سر احیای این توافقنامه وجود دارد.

این مستند به تهیه نمایندگی مهدی عرب با استناد به گفته های یک منبع مطلع به پرس تی وی در هفته های اخیر، که بسیار خبرساز شده است، تاکید می نماید که هنوز اختلاف نظرهای مهمی میان مذاکره نمایندگان احیای برجام وجود دارد؛ از جمله عدم رضایت آمریکا به لغو همه تحریم ها علیه ایران، طرح تقسیم بندی تحریم ها، فرایند عمل در برابر عمل و ... .

در مستند 10 دقیقه می بینیم در هفته های گذشته، منبع مطلع به پرس تی وی خبر می دهد که دولت بایدن در پی لغو همه تحریم ها نیست و به نظر می رسد مذاکرات به دلیل اصرار طرف آمریکایی مبنی بر مشخص توالی برداشتن تحریم ها و تاکید طرف ایرانی بر حذف همه تحریم ها، پیشرفت مورد انتظار را نداشته است.

این مستند، همچنین به گزارش کنفرانس توجیهی تلفنی یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا می پردازد که حاوی نکات مهمی درباره اغراض و سیاست های آمریکا در قبال ماجرای برجام و مذاکرات وین است.

10 دقیقهی جدید پرس تی وی دوشنبه در ساعت های 13:20 و 18:20 و روز سه شنبه ساعت 15:00 و چهارشنبه ساعت 20:20 و پنجشنبه ساعت 4:20 به روی آنتن می رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 379

به "بازگویی حقایق مذاکرات وین و مسائل احیای برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگویی حقایق مذاکرات وین و مسائل احیای برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید