با این نوشیدنی طول عمرتان را بیشتر کنید

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، محققان سن بیولوژیکی آنان را بر اساس نشانگر های زیستی خاص و آنالیز سیستم قلبی عروقی، کلیوی، متابولیک، تنفسی و ایمنی محاسبه کردند. آنان 25 سال بعد این تحقیق را با بیش از 11هزار نفر از شرکت نمایندگان پیگیری کردند تا تعیین نمایند چه کسی سریعتر پیر شده است یا یک بیماری مزمن دارد.

با این نوشیدنی طول عمرتان را بیشتر کنید

به گفته دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، آبرسانی خوب مفاصل شما را روان، از عفونت جلوگیری می نماید و می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و باعث طول عمر گردد.

نتایج مطالعه نو می گوید که حفظ سطح مناسب هیدراتاسیون حتی ممکن است به جلوگیری از بعضی بیماری ها و پیشگیری از مرگ زودهنگام یاری کند.

در این تحقیق افرادی از اواخر دهه 1980 انتخاب شدند که بین 45 تا 66 سال سن داشتند و سطح هیدراتاسیون آنان به وسیله سدیم خونشان مقدار گیری شد.

محققان بعلاوه سن بیولوژیکی آنان را بر اساس نشانگرهای زیستی خاص و آنالیز سیستم قلبی عروقی، کلیوی، متابولیک، تنفسی و ایمنی محاسبه کردند. آنان 25 سال بعد این تحقیق را با بیش از 11هزار نفر از شرکت نمایندگان پیگیری کردند تا معین نمایند چه کسی سریعتر پیر شده است یا یک بیماری مزمن دارد.

افرادی که سطح سدیم سرم خونشان 142 میلی مول در لیتر یا بالاتر بود، 50 درصد بیشتر از افراد با سطوح بهینه 138-142 میلی مول در لیتر، سن بیولوژیکی بالاتری داشتند. آنان بعلاوه خطر نارسایی قلبی، سکته مغزی، بیماری مزمن ریوی، دیابت و زوال عقل را ثبت کردند.

افرادی که سدیم خون کمتری داشتند نیز افزایشی در بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر را تجربه کردند.

محققان اظهار کردند که بعضی از بیماری ها با عدم تعادل الکترولیت مرتبط هستند.

محققان این مطالعه اذعان کردند، از آنجایی که مطالعه مشاهده ای بود، نمی توانستند معین نمایند که کم آبی بدن باعث بیماری های مزمن یا مرگ زودرس می گردد. آنان بعلاوه دریافتند که ممکن است عوامل دیگری در شرایط سلامتی آنان نقش داشته باشد.

دکتر لارنس آپل، مدیر مرکز پیشگیری، اپیدمیولوژی و تحقیقات بالینی ولچ در دانشگاه جان هاپکینز گفت که رابطه بین هیدراتاسیون و اجتناب از بیماری های مزمن نامعین است. اگر فردی برای کنترل فشار خون از دیورتیک ها (ادرارآور) استفاده کند، ممکن است سطح سدیم خون وی بالا باشد.

نتایج مطالعه ممکن است در خصوص هیدراتاسیون نباشد بلکه در خصوص اثرات کم آبی بر بدن باشد. کم آبی ممکن است پیری را تسریع کند زیرا فشار بیشتری به کلیه ها وارد می نماید، به خصوص اگر آب را با نوشیدنی های شیرین جایگزین کنید.

شورای ملی پیری می گوید که افراد مسن ممکن است دچار کم آبی شوند زیرا کمتر تشنه می شوند و از داروهایی استفاده می نمایند که می تواند بدن را کم آب کند. احتیاج به هیدراتاسیون ممکن است بر اساس محیط و سطح فعالیت شما متفاوت باشد. علاوه بر این که آب بدن خود را به وسیله مایعات دریافت می کنید، می توانید با خوردن سبزیجاتی مانند کرفس و خیار و میوه هایی مانند هندوانه به وسیله غذاها هیدراته بمانید.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 883

به "با این نوشیدنی طول عمرتان را بیشتر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این نوشیدنی طول عمرتان را بیشتر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید