بخشی از حقوق کارگران شرکت جهادنصر پروژه 46 هزار هکتاری پرداخت شد ، واریز مابقی حقوق طی 45 روز آینده

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویان سیستان و بلوچستان گفت: بعد از ماه ها پیگیری بخشی از حقوق کارگردان شرکت جهادنصر همدان مربوط به پروژه 46 هزار هکتاری، هفته جاری پرداخت و مابقی آن طی 45 روز آینده واریز می گردد.

بخشی از حقوق کارگران شرکت جهادنصر پروژه 46 هزار هکتاری پرداخت شد ، واریز مابقی حقوق طی 45 روز آینده

امین کاقتصادی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویان سیستان و بلوچستان در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرگزارش دانشجو گفت: بعد از ماه ها پیگیری از سوی خبرنگاران و رسانه ها و دانشجویان استان سیستان و بلوچستان نیمی از حقوق کارگردان شرکت جهادنصر همدان مربوط به پروژه 46 هزار هکتاری، هفته جاری پرداخت شد.

کاقتصادی با اشاره به این نکته که این کارگران بیش از 9 بود که حقوق نگرفته بودند، اضافه نمود: مسئولین پروژه از پرداخت مابقی حقوق در آینده نزدیک خبر داده اند. کارگران بار ها درخواست دریافت حقوق ناچیزشان را نموده بودند، ولی نتیجه ای نداد تا اینکه در شهریور 99 نامه ای به مسئول جهادی کشاورزی استان به همت کارگران زده و مسائل تشریح شد.

این فعال دانشجویی گفت: بعد از این جریان گروهی از کارگران به دانشجویان عدالتخواه پیغام اعتراض خود را رساندند و خواستار همکاری و پیگری جریان دانشجویی شدند. از همان زمان موضوع در دستور کار نهاده شد و به شفاف سازی جزئیات این مشکل پرداختیم.

وی ادامه داد: در شهریور 99 آقای نیکبخت، مدیر کل جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان قول داد که مسائل کارگران ظرف 10 روز حل بشود، ولی نشد. تا اینکه آقای قالیباف به استان سفر کردند و کارگران که در شرایط سخت اقتصادی به سر می بردند از رئیس مجلس خواستند که مشکلشان را پیگیری کند؛ و مجددا مدیرکل جهادکشاورزی استان قول پیگیری 48 ساعته داد که متاسفانه نتیجه نداد.

کاقتصادی اعلام نمود: کارگران در اقدامی دوباره دست به اعتراض زدند و دستگاه قضا دستور پلمپ شرکت جهادنصر را تا پیگیری ماجرا صادر کرد. فشار ها به مسئولین شرکت تا حدی جواب داد و به صورت متغیر کارگران و پرسنل 30 تا 50 درصد حقوقشان را دریافت کردند.

دبیر مجمع عدالتخواه دانشجویان سیستان و بلوچستان تاکید نمود: تا به خاتمه رسیدن این ماجرا از بیان معضلات کارگران و پیگیری آن کوتاه نمی آییم. شرکت جهاد نصر اعلام بعد از پرداخت بخشی از حقوق کارگران اعلام نمود که اگر کارگران و پرسنل خواستار حقوقشان هستند باید مشکل را از اداره کارو رفاه اجتماعی پیگیری نمایند. اداره کار هم به دنبال این موضوع افتاد.

وی توضیح داد: تا چند روز گذشته یکی از کارگران از قول مسئولین اداره کار و رفاه اجتماعی خبر پرداخت مابقی حقوق تا 45 روز آینده را داد. همچنین کارگران در ادامه کار هم می توانند به کار خودشان ادامه داده و اخراج و تعدیل نخواهند شد. از خبرنگاران بابت پیگیری این موضوع ممنونیم و می خواهیم که تا نشاندن خنده به صورت کارگران به این کار ادامه بدهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 12

به "بخشی از حقوق کارگران شرکت جهادنصر پروژه 46 هزار هکتاری پرداخت شد ، واریز مابقی حقوق طی 45 روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از حقوق کارگران شرکت جهادنصر پروژه 46 هزار هکتاری پرداخت شد ، واریز مابقی حقوق طی 45 روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید