بهمن دیگنیتی مجوز فروش ندارد ، بدون مجوز آلایندگی خودرو پلاک نمی شود
به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، دو محصول جدید شرکت بهمن، دیگنیتی و فیدلتی هنوز مجوزهای آلایندگی را نگرفته اند و پیش فروش آنها ممنوع است.
خبرنگاران: امیرحسین اسماعیل بیگی: شرکت خودروسازی بهمن دو محصول کراس اوور چینی با نام های دیگنیتی و فیدلتی را برای بازار ایران در نظر گرفته است.
دیگنیتی یک خودرو کراس اوور است که به تازگی با توجه به طی کردن مراحل اولیه آماده تولید در ایران شده است.
مدیرعامل شرکت بهمن اعلام کرده است که تا انتها بهمن سال جاری اولین مرحله فروش فوری دیگنیتی آغاز خواهد شد.
این خودرو امروز - 20 بهمن ماه - همزمان با افتتاح مرکز خدمات خودرویی شرکت بهمن برای خبرنگاران به نمایش گذاشته شد.
از خودرو فیدلتی هنوز مشخصات دقیقی اعلام نشده و چندین مرحله از دیگنیتی از نظر شرایط برای تولید در ایران عقب تر است.
احتمالا گروه بهمن موتور در آینده نزدیک فیدلیتی را به بازار معرفی کند و عرضه آن را در سال 1400 انجام دهد.
پیش فروش دیگنیتی و فیدلتی تا زمان اخذ مجوز از سازمان محیط زیست غیرقانونی است
بهزاد اشجعی دبیر کمیته فنی مجوزهای خودرویی سازمان محیط زیست در گفت و گو با خبرنگاران علام کرد:
دو خودرو دیگنیتی و فیدلتی هنوز مجوزهای آلایندگی را از سازمان محیط زیست اخذ نکرده اند.
همچنین پیش فروش این خودروها تا زمان اخذ مجوز از سازمان محیط زیست غیرقانونی است.
با توجه به اینکه اگر خودرویی مجوزهای آلایندگی را نداشته باشد، پیش فروش آن غیر قانونی است.
همچنین خودرویی بدون مجوز آلایندگی پلاک نمی شود و تحویل خریدار نخواهد شد.
از آنجاییکه پیش از این خریداران برخی محصولات سایپا با این مشکل روبرو بوده اند، بهتر است در پیش خرید این خودروها توجه لازم از سوی مشتریان انجام شود.
خودرو نیسان زامیاد مدت ها پس از سر رسیدن زمان تحویل، به مشتریان این محصول به روشی عجیب تحویل داده می شود.
این خودرو را به عنوان مدل 98 تحویل می دهند تا قوانین استاندارد یورو 5 را دور بزنند.
همین مورد می تواند گارانتی خودرو را با مشکل روبرو کند.
نیسان زامیاد همچنان نتوانسته است استاندارد یورو 5 را حل نماید.
این روزها نیز خودرو شاهین سایپا با این مشکل روبرو است و هنوز نتوانسته است مجوز آلایندگی را بگیرد و مشخص نیست چه زمانی بتواند این محصول را پلاک کند و تحویل مشتریان بدهد.
دیگنیتی با پیشرانه SFG15T
دیگنیتی که همان ix5 دانگ فنگ است با پیشرانه SFG15T در خط تولید بهمن موتور مونتاژ خواهد شد.
این پیشرانه از نوع 1.5 لیتری توربو است و 147 تا 150 اسب بخار را با گشتاور 220 نیوتن متر تولید می کند.
حداکثر گشتاور این پیشرانه در 1800 تا 4000 دور در دقیقه قابل بهره برداری است و این توان به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.
با توجه به انتخاب این پیشرانه برای ix5 گروه بهمن، مشخص است که سیاست DFM و DFL، مشابه سازی فنی میان محصولات مونتاژ بازار ایران است.
منبع: بیت ران