تکلیف انبوه سازان به تامین فضای آموزشی در پروژه های احداثی

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حاشیه بازدید از پروژه های شهرستان خدابنده در استان زنجان گفت 6 هزار پروژه آموزشی در دست ساخت در کشور وجود دارد که با سرعت مناسبی در حال انجام است.

تکلیف انبوه سازان به تامین فضای آموزشی در پروژه های احداثی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر چهارشنبه نهم تیرماه 1400 در سفر به استان زنجان از مدارس و پروژه های درحال ساخت شهرستان خدابنده بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدیدها اظهار کرد: در حال حاضر 6 هزار پروژه در حال انجام در کشور وجود دارد که از محل منابع ملی، استانی و خیران تامین اعتبار شده و با سرعت مناسبی در حال انجام است.

رخشانی مهر گفت: در سال گذشته بیش از 3000 میلیارد تومان و برای امسال هم 4500 میلیارد تومان برای احداث مدارس تامین اعتبار شده و از هفته آینده بین پروژه های مختلف در همه استان ها توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورگفت: سال گذشته 2350 میلیارد تومان سهم دولت در تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرساز بود که امسال هم همان مبلغ برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرساز کشور در نظر گرفته شده که با تزریق آن، شاهد تحویل پروژه های زیادی تا مهر ماه و شروع سال تحصیلی خواهیم بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش از تحویل 14 هزار و 700 کلاس درس در امسال به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها اطلاع داد و توضیح داد: 19.5 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و یا مقام سازی است که سهم مدارس تخریبی 7 درصد است. شرایط در بخش مدارس تخریبی نسبت به سال های قبل کاهش یافته ولی وجود یک مدرسه تخریبی هم برای دانش آموزان مضر است.

رخشانی مهر در رابطه با جانمایی مدارس برای پروژه های مسکن اقدام ملی، گفت: اخیرا مجلس قانون منابع اقتصادی وزارت آموزش و پرورش را ابلاغ نموده و بر اساس آن بخش خصوصی و دولتی که در بحث انبوه سازی فعالیت می نماید، مکلف به تامین فضاهای آموزشی هستند و مقرر شده جهت تامین زمین و فضای مناسب در پروژه های اقدام ملی مسکن به وسیله وزارت راه و شهرسازی اقدام گردد.بخش خصوصی هم مکلف است از محل عایدی پروژه های بیش از 200 واحد، فضای آموزشی در منطقه تعریف کند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور سرانه فضای آموزشی استان زنجان را بهتر از میانگین کشوری ارزیابی کرد و گفت: در کشور سرانه فضای آموزشی 5.2 مترمربع است که در استان زنجان این عدد به 5.8 مترمربع می رسد؛ علاوه براین 19 درصد مدارس استان نیازمند مقاوم سازی و 3 درصد هم نیازمند تخریب و بازسازی است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 424

به "تکلیف انبوه سازان به تامین فضای آموزشی در پروژه های احداثی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف انبوه سازان به تامین فضای آموزشی در پروژه های احداثی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید