دنیا به زودی شاهد تاکسی های برقی پرنده خواهد بود

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، زومیت نوشت: یک استارتاپ آمریکایی که هنوز مجوزهای لازم برای اولین هواگرد عمودپرواز خود را دریافت نکرده از برنامه هایش برای ساخت 250 تاکسی هوایی خبر داده است.

دنیا به زودی شاهد تاکسی های برقی پرنده خواهد بود

براساس گزارش رویترز، شرکت Archer Aviation میخواهد تا سه سال آینده حدودا 250 تاکسی هوایی برقی بسازد و در سال های پس از آن، حجم فراوری را افزایش دهد. این شرکت گفته است که کوشش می نماید تا سرانجام سال 2024 مجوزهای لازم را برای پرواز تاکسی هوایی اش بگیرد.

مدیرعامل شرکت آرچر می گوید: در اولین سال مان 250 هواگرد خواهیم ساخت، در سال دوم سراغ ساخت 500 هواگرد خواهیم رفت و در سال سوم حجم فراوری را به 650 هواگرد خواهیم رساند. پس از آن، خط فراوری را توسعه می دهیم تا سالانه حدوداً 2٬000 هواگرد بسازیم.

آرچر میخواهد تا سرانجام سال 2024 مجوز پرواز هواگرد اختصاصی اش را که یک خلبان و چهار مسافر در خود جای می دهد، دریافت کند. این تاکسی هوایی، میدنایت (Midnight) نام دارد. اداره فدرال هوانوردی در ایالات متحده هنوز قوانین مربوط به صدور مجوز پرواز تاکسی های هوایی را تدوین ننموده است.

آرچر تنها شرکتی نیست که در حوزه ساخت هواگردهای عمودپرواز فعالیت می نماید. هواگرد میدنایت پس از دریافت مجوزهای لازم، در بازاری رقابت می نماید که فعالان سرشناسی چون Joby Aviation و Vertical Aerospace دارد. این حوزه نوظهور که تحت حمایت بزرگانی چون تویوتا قرار گرفته هنوز با چالش های زیادی در جهت دریافت مجوز، توسعه سیستمی مناسب برای مدیریت ترافیک هوایی و باتری پرظرفیت روبرو است.

آنالیز ها نشان می دهد ارزش سهام شرکت آرچر در امسال میلادی 54 درصد افت نموده است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 آبان 1401 بروزرسانی: 2 آبان 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 850

به "دنیا به زودی شاهد تاکسی های برقی پرنده خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا به زودی شاهد تاکسی های برقی پرنده خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید