دوگانه سوزسازی رایگان خودروهای عمومی و مسافربرهای شخصی

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، به گزارش خبرنگاران، محمدحسین باقری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: وجدان شرایط می توانند از بستر سایت WWW.GCR.NIOVPC.IR به صورت رایگان خودروهای خود را دوگانه سوز نمایند.

دوگانه سوزسازی رایگان خودروهای عمومی و مسافربرهای شخصی

وی ادامه داد: به مقدار هر مترمکعب مصرف گاز سی.ان.جی به وسیله خودروهای سبک، معادل یک لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین است که این یاری به اقتصاد کشور و هوای پاک است.

باقری گفت: سی.ان.جی به عنوان یک سوخت پاک و جایگزین فرآورده های مایع است که از مالکان خودروهای دوگانه سوز انتظار می رود که به طور حتم از جایگاه سی.ان.جی استفاده نمایند چرا که با این روش علاوه بر اینکه به اقتصاد خانوار خود یاری می نمایند به اقتصاد کشور نیز یاری می نمایند

وی اضافه کرد:شهرداری ها در استاندارد سازی و بازرسی ادواری جایگاه های سی.ان.جی اهتمام جدی داشته باشند تا مسائل موجود در جایگاه ها در کمترین زمان ممکن رفع گردد.

باقری یادآورشد:انتظار می رود با همکاری سازمان ملی استاندارد، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، بهره برداران و شهرداری ها همکاری لازم را داشته باشند تا مسائل بازرسی ادواری از جایگاه ها نیز ظرف دو سه ماه آینده رفع گردد تا مردم با اطمینان خاطر به این جایگاه ها مراجعه نمایند و از سوخت سی.ان.جی به عنوان سوختی پاک و مقرون به صرفه قیمت بهره مند شوند.

وی بیان نمود: در کل کشور 2 هزار و 324 جایگاه سی.ان.جی فعال است که از این شمار 34 جایگاه آن در استان بوشهر واقع است.

باقری ادامه داد: این جایگاه ها مورد بازرسی ادواری قرار گرفته و موارد خارج از استاندارد آنها رفع می گردد تا سوخت رسانی ایمن به مردم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: در استان بوشهر نیز 34 دستگاه سی.ان.جی وجود دارد که مرحله نخست بازرسی به وسیله سازمان ملی استاندارد اجرا شده که بعضی از آنها نیز یک سری مغایرت هایی دارند که باید آن را رفع نمایند.

مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در موارد مربوط به بحث های فنی و هزینه ای جایگاه ها مواردی وجود دارد که در ارتباط با موضوع کارمزد جایگاه ها در امسال نسبت به تصمیم گیری در این زمینه اقدام خواهد شد.

وی عنوان نمود: در بحث هزینه هایی که بر تکنولوژی بالای دستگاه های سی.ان.جی نیز تحمیل می گردد راهکارهای لازم برای پوشش این هزینه ها پیش بینی خواهد شد.

باقری ادامه داد: از سازمان ملی استاندارد و شرکت پخش فرآورده های نفتی نیز انتظار است با استفاده از ظرفیت قانونی برخورد لازم را با دستگاه های استنکاف نماینده داشته باشند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 765

به "دوگانه سوزسازی رایگان خودروهای عمومی و مسافربرهای شخصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوگانه سوزسازی رایگان خودروهای عمومی و مسافربرهای شخصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید