سنای آمریکا منتقد گوگل را برای سمت کلیدی آنتی تراست انتخاب کرد

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کانتر در سخنرانی خود تعهد کرد قوانین آنتی تراست در حوزه های کشاورزی، فراوری دارو، بازار کار و شرکت های بزرگ فناوری را اجرا کند.

سنای آمریکا منتقد گوگل را برای سمت کلیدی آنتی تراست انتخاب کرد

او سومین فرد با تجربه در حوزه فناوری است که از سوی سنا برای سمت های کلیدی آنتی تراست در این کشور انتخاب می گردد. پیش از او تیم وو به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در امور فناوری و سیاست رقابت و لینا خان به عنوان رئیس کمیسیون فدرال تجارت انتخاب شده اند.

کانتر ریاست بخش آنتی تراست وزارت دادگستری را در حالی بر عهده می گیرد که مقامات خواهان اجرای سختگیرانه تر قوانین هستند و از سوی دیگر هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه نیز از پلتفرم های اینترنتی مانند فیس بوک، آمازون و اپل انتقاد دارند. این شرکت ها با تمام قوا هرگونه اقدام خلاف قانون را انکار می نمایند.

رئیس تازه بخش آنتی تراست وزارت دادگستری آمریکا سال ها وکالت رقبای گوگل را برعهده داشته است. این در حالی است که سال گذشته وزارت دادگستری آمریکا به علت نقض قوانین آنتی تراست در گوگل برای ایجاد مانع در فعالیت موتور جستجوهای رقیب از این شرکت، شکایت نموده است. دولت آمریکا مشغول آماده سازی دومین شکایت از این شرکت است که محور آن کسب وکار تبلیغات دیجیتالی است.

البته وزرات دادگستری مشغول تحقیق در اپل به علت نقض قوانین آنتی تراست است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 585

به "سنای آمریکا منتقد گوگل را برای سمت کلیدی آنتی تراست انتخاب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنای آمریکا منتقد گوگل را برای سمت کلیدی آنتی تراست انتخاب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید