ضرورت انجام حرکات ورزشی در دوران کرونا

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، سازمان جهانی بهداشت در دوران اپیدمی کرونا به افراد توصیه می نماید تا تحرک و فعالیت بدنی داشته باشند.

ضرورت انجام حرکات ورزشی در دوران کرونا

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، سازمان جهانی بهداشت (WHO) به افراد توصیه می نماید با توجه به قرنطینه شدن در خانه و کم تحرکی، فعالیت خود را افزایش داده و در همه گیری کرونا ورزش نمایند.

در دستورالعمل جدید این سازمان حداقل 150 تا 300 دقیقه فعالیت هوازی متوسط تا شدید در هفته برای بزرگسالان و به طور متوسط 60 دقیقه برای بچه ها توصیه شده است. به بزرگسالان 65 سال و بالاتر توصیه می گردد برای بهبود سلامتی و جلوگیری از خطرات زمین خوردن، فعالیت هایی را که بر تعادل و هماهنگی و همچنین تمرینات قدرتی را انجام دهند.

این سازمان همچنین به زنان باردار توصیه کرد که فعالیت های بدنی خود را در دوران بارداری و پس از زایمان حفظ نمایند.

سازمان جهانی بهداشت گفت که از هر 4 بزرگسال 1 نفر و از هر 5 نوجوان 4 نفر فعالیت بدنی کافی ندارند و این مسئله به دلیل همه گیری ویروس کرونا بدتر شده است.

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: تحرک بدنی برای سلامتی و رفاه حیاتی است. این می تواند به افزودن سال ها به زندگی و افزایش عمر یاری کند.

فیونا بول، رئیس فعالیت بدنی سازمان جهانی بهداشت گفت: طبق دستورالعمل های ارائه شده، هدایت هایی در خصوص رفتار کم تحرک نیز ارائه می گردد.

بول گفت: حداقل 150 دقیقه فعالیت در هفته مهم است. پیش از این، کارشناسان فکر می کردند که فعالیت بدنی باید در قالب 10 دقیقه انجام گردد. در واقع، فعالیتی 10 دقیقه ای خیلی مهم نیست و تمام حرکات ما باید شمرده گردد و به زمان 150 دقیقه برسد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 35

به "ضرورت انجام حرکات ورزشی در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت انجام حرکات ورزشی در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید