کاهش رعایت ضوابط بهداشتی در خراسان جنوبی، افزایش محدودیت ها در انتظار است

به گزارش سرمایه گذاری ایکیوسی، استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه لازمه کم کردن محدودیت ها رعایت ضوابط بهداشتی است، افزود: اگر با روال فعلی پیش برویم احتمال افزایش محدودیت ها می رود.

کاهش رعایت ضوابط بهداشتی در خراسان جنوبی، افزایش محدودیت ها در انتظار است

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه استانی ستاد کرونا گفت: متأسفانه رعایت ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی در استان به 44 درصد رسیده در حالی که این رقم در میانگین کشوری 47 درصد است.

وی با بیان اینکه لازمه کم کردن محدودیت های کرونایی رعایت ضوابط بهداشتی است، اضافه نمود: اگر با روال فعلی پیش برویم احتمال افزایش محدودیت ها می رود.

ملانوری با تاکید بر اینکه با افرادی که سلامت مردم را جدی نگیرند برخورد خواهیم کرد، ادامه داد: فروشندگان، شاغلین و مراجعه کنندگان، همگی مکلف به رعایت دستورالعمل ها هستند.

به گفته استاندار خراسان جنوبی واحد های صنفی متخلف باید پلمب شود و با درج پارچه نوشته عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی آن ها به مردم اطلاع رسانی شود.

وی بیان داشت: رعایت فاصله گذاری در کشور 46 درصد است که این رقم در خراسان جنوبی 43 درصد گزارش شده است.

ملانوری با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس هم گفت: در این راستا باید شرایط به گونه ای شود که خسارت و آسیبی به هرماه نداشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی مطرح نمود: تا زمانی واکسیناسیون دانش آموزان، دانشجویان و کادر آموزشی آموزش و پرورش و دانشگاه ها تکمیل نشود شرایط برای بازگشایی مهیا نیست.

وی تاکید کرد: گندزدایی خوابگاه ها و سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان و دانشجویان از دیگر مسائلی است که باید قبل از بازگشایی مدارس و دانشگاه ها انجام شود.

به گفته ملانوری موضوع بازگشایی مدارس به بررسی های بیشتر در این زمینه موکول شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش به دلیل شرایط موجود به شدت آسیب دیده است، شرح داد: علاقمند به بازگشایی مدارس هستیم، اما چاره ای جز این نداریم که منتظر بمانیم شرایط مطلوب تر شود.

وی اظهار کرد: در زمینه واکسیناسیون کرونا در استان مراکز فعال است و واکسن نیز به میزان کافی موجود داریم لذا از جامعه هدف تقاضا داریم برای پیشگیری و ایمنی نسبت به تزریق واکس اقدام کنند تا پوشش حداکثری را در این زمینه داشته باشیم.

ملانوری با اشاره به شیوع ویروس دلتا پلاس در پاکستان و برخی دیگر از منطقه ها اظهار کرد: مراقب های مرزی باید مورد توجه ویژه دستگاه های مسئول قرار گیرد.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: s-iqc.ir شناسه مطلب: 589

به "کاهش رعایت ضوابط بهداشتی در خراسان جنوبی، افزایش محدودیت ها در انتظار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش رعایت ضوابط بهداشتی در خراسان جنوبی، افزایش محدودیت ها در انتظار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید